شناسهٔ خبر: 46728931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح رمضانی "ضیافت الهی" در کردستان آغاز شد

سنندج-ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح "ضیافت الهی" توسط این سازمان در سطح استان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در نشست خبری مجازی اظهار داشت: ضیافت الهی یکی از برنامه‌های اصلی سازمان اوقاف است که از ۲۵فروردین و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در استان آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

وی افزود: هرسال در قالب این طرح اقدامات لازم از جمله  فضاسازی و تبلیغات محیطی مناسب با این ایام و نظافت و ضدعفونی بقاع متبرکه انجام می‌شود که امسال بدلیل شیوع کرونا محدودیت‌های کرونایی در اجرای برنامه‌ها وجود دارد و ملاک برای ما تصمیمات ستاد کرونا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: بر این اساس برنامه‌های این سازمان با توجه به تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه بیشتر به سمت و سوی فضای مجازی و ارائه خدمات مختلف به مردم از این طریق پیش می‌رود.

وی استفاده از ظرفیت سخنرانان، مفسرین، قاریان و مداحان برجسته به صورت ضبط برنامه های تولیدی را یکی از این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: با همکاری صداوسیمای استان قسمتی از کار ضبط انجام شده و مابقی هم در حال انجام است.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: در این بخش  از ظرفیت سخنرانان در تبین سبک زندگی اسلامی استفاده شده که‌هم در فضای مجازی و هم در صدا و سیمای استان انعکاس می‌یابد.

وی اجرای ۲مسابقه قرآنی با عنوان نقاشی سوره قدر و تاثیرگذارترین آیه در زندگی شخصی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: اجرای رزمایش ضیافت همدلی نیز در این ایام تداوم دارد و در این حوزه از ابتدای کرونا تاکنون در قالب این طرح بیش از ۳۰ هزار سبد کالای معیشتی و بهداشتی در بین اقشار محروم جامعه توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: همچنین در این ایام حضور مبلغان در فضای مجازی و تبیین فرهنگ غنی اسلام انجام شده و خدماتی مثل ایجاد کارگاه‌های خیاطی در بانه، سنندج و قروه برای خانواده های محروم که نیازمند کمک در بحث اشتغال هستند نیز ارائه خواهد شد.

 در حال حاضر ۲ هزار و ۲۸۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۸۵۷ رقبه متصرفی، ۲ هزار و ۸۹۵ غیرمتصرفی و ۱۱۵ اشتراک و تولیت در استان کردستان وجود دارد.

نظر شما