شناسهٔ خبر: 46727380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اداره اوقاف:

۳۵ هزار سند وقف شهرستان مهریز در سامانه جامع ثبت بارگذاری شد

یزد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز گفت: سال ۱۳۹۹، ۳۵ هزار فقره سند وقف شهروندان در سامانه جامع موقوفه کشور اسکن، بارگذاری و ثبت الکترونیکی شد.

صاحب‌خبر -

سید مهدی سیدی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاسخگویی سریع و به موقع به مردم، جلوگیری از بروز آسیب‌های چرخش پرونده‌های فیزیکی، تسهیل در انجام امور اداری و حفظ و نگهداری اسناد و مدارک وقفی جزو اهداف طرح است .

وی ادامه داد: در این مدت ۸۷۰ میلیون تومان بودجه از محل ردیف های استان صرف توسعه امور عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه در حوزه شهری و مناطق روستایی به خصوص شاه صفی‌الدین، سید غیاث‌الدین و سید شمس‌الدین و ۴۵۰ میلیون تومان در راستای نیات واقفان هزینه شد.

این مسوول با بیان اینکه عمل به نیت واقفان جزو برنامه‌های مهم این اداره است خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، اطعام، روضه‌خوانی و برپایی جلسات تفسیر کلام وحی جزو نیت اصلی واقفان است که با همکاری مردم در شهرستان صورت گرفت .

سیدی به نامگذاری امسال به تولید، پشتیبانی ،موانع زدایی ها و توصیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رویکرد این اداره در سال‌جاری با همکاری نهادها و تشکل‌ها،  فرهنگ‌سازی برای تحقق این شعار و اجرا شدن منویات مقام معظم رهبری و کمک به تولید است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مردم برای وقف‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بیان کرد: راه‌اندازی مراکز علمی و دانشگاهی، ورزشی، امورقرآنی و مسایل بهداشت و درمان و ازدواج جوانان نیز از جمله نیازهای  اصلی است و باید این موارد در اولویت قرار گیرد.

مهریز یک هزار و ۹۰۰ موقوفه و چهار هزار و ۶۰۰ رقبه دارد که ۹۵ درصد آن مربوط به  بخش کشاورزی است و این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۳۰۰ باب مسجد دارد .

هم اکنون در استان یزد بیش از ۱۴ هزار موقوفه و افزون بر ۳۶ هزار رقبه وجود دارد.

نظر شما