شناسهٔ خبر: 46727151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سال ۹۹؛

نزدیک به سه میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان اردبیل مصرف شد

اردبیل- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از مصرف ۲ میلیارد و ۹۹۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در ۱۲ ماه سال گذشته در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار اسماعیلی روز یکشنبه گفت: ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون مترمکعب از این میزان مربوط به مصرف خانگی و صنعتی بوده و ۹۳۶ میلیون مترمکعب گاز نیز از سوی نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

وی افزود: این میزان مصرف گاز طبیعی در استان اردبیل ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد داشته که بخش خانگی و صنعتی با ۱۵۷ میلیون مترمکعب رشد و بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با ۱۵۳ میلیون مترمکعب رشد مصرف گاز روبه‌رو بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: مصرف گاز در سال‌های گذشته با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکان جدید افزایش داشته است و هر سال نیز به میزان مصرف به ویژه در فصل زمستان افزوده می‌شود که این مهم باید با ارایه الگوهای بهینه مصرف و فرهنگ‌سازی استفاده ایمن از گاز طبیعی مدیریت شود تا به نحو احسن از این فرصت در راستای تحقق شعار سال جدید بهره‌برداری صورت گیرد.

وی تامین مستمر و پایدار گاز طبیعی را نیازمند مشارکت مشترکان در رعایت الگوهای مصرف برشمرد و اضافه کرد: افزایش تعداد مشترکان گاز در روند رو به رشد مصرف گاز طبیعی تاثیر داشته است، اما به طور قطع با رعایت الگوهای بهینه مصرف گاز طبیعی و رعایت دمای رفاه می‌توان در مصرف گاز صرفه‌جویی داشت.

به گفته اسماعیلی، همه ساکنان ۲۹ شهر استان اردبیل از گاز طبیعی برخوردار هستند و سال گذشته نیز بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ مصرف کننده جدید در بخش‌های مختلف از جمله خانگی، تجاری و صنعتی جذب این شرکت شده است.

بر اساس آخرین آمارها در استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر، حدود ۵۱۰ هزار مشترک و افزون بر ۲۴۴ هزار انشعاب گاز طبیعی وجود دارد.

نظر شما