وی از راه اندازی سامانه جامع و برخط ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر اساس مصوبه 289 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و با تأکید بر ضرورت ثبت نام در این سامانه افزود: با راه اندازی این سامانه، رتبه بندی این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و از این پس ارائه خدمات دستگاه ها به دفاتر بر اساس رتبه ای که در این سامانه کسب می کنند است.
غلامپور تصریح کرد: دستگاههای اجرایی ملزم به برون سپاری خدمات فقط به دفاتر پیشخوان دولت هستند و برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی به دفاتر پیشخوان دولت موجب کسب امتیاز ارزشیابی سالانه ادارات در جشنواره شهید رجایی می شود.
وی با اشاره به اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و دور از مرکز، افزود: با توجه به پیگیری های به عمل آمده و در راستای قطع وابستگی اهالی ساکن در روستاها، از مراجعه به شهرها، در سال 99 پروانه شش دفتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات روستایی صادر شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم تصریح کرد: علاوه بر شش دفتر روستایی، 9 دفتر پیشخوان دولت شهری نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کردند و در مجموع، تعداد 75 دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی هستند.
رییس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت گفت: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا بیشتر شد به طوری که مراجعه حضوری به ادارات را کاهش داده است.
وی تاکید کرد: دفاتر پیشخوان باید برای ارائه خدمات اداره کل امور مالیاتی استان به مشتریان و مراجعین، نسبت به معرفی نیروی ثابت به اداره کل امور مالیاتی استان به منظور دریافت آموزش¬های لازم و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مراجعین اقدام کنند.
نظر شما