شناسهٔ خبر: 46720690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقدمات برپایی بزرگترین رویداد قرآنی تفت فراهم شد

یزد- ایرنا- رییس تبلیغات اسلامی تفت گفت: جشنواره بزرگ قرآنی صافات به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن پاک طینت روز یکشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران افزود: این جشنواره با محوریت سوره لقمان در سه رده سنی  و در سه بخش آقایان، بانوان و مشترک در سطح شهرستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: استعدادیابی قرآنی و توجه خاص به نخبگان قرآنی شهرستان مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است که مرحله اول آن مجازی برگزار می شود و راه یافتگان به مرحله دوم به صورت حضوری باهم رقابت می کنند.

رییس تبلیغات اسلامی تفت به اجرای ۹ برنامه و طرح در شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: طرح ضیافت آیه ها، اعزام روحانی به منازل جهت بیان توضیحات تفسیری، طرح تبلیغی تواصی، سرکشی از سی مسجد و اعزام مبلغ به روستاها و مناطق محروم شهرستان از جمله مهمترین این برنامه هاست.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد خود در مدت مسئولیت این اداره پرداخت و اظهار داشت: شناسایی ظرفیت ها، استعدادها و اماکن مذهبی، تبدیل این ظرفیت ها به عمل و دمیدن روحیه امید در فعالیت های فرهنگی مهمترین برنامه هایی بود که انجام شد.

پاک طینت تصریح کرد: شعار محوری فعالیت های ما ورود مجموعه های مردمی برای فعالیت های تبلیغات اسلامی بود و جلوه خوب آن در دهه فجر امسال به نمایش گذاشته شد که ۲۴ مجموعه مردمی ۵۶ برنامه را در شرایط کرونایی برگزار کردند.

وی با بیان اینکه سه مجموعه مردمی در این مدت مجوز فعالیت دریافت کردند، گفت: یکی از دغدغه های این اداره توجه به هیئت های فاقد مجوز بوده و با توجه به اهمیت موضوع در این زمینه به شکل جدی ورود کردیم.

رییس تبلیغات اسلامی به برگزاری ۱۳۰ روضه خانگی در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: مبلغان به صورت رایگان به منازل اعزام می شدند و هزینه آن با همکاری خوب اداره اوقاف شهرستان تأمین شد.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مشاوره، مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی، صندوق قرض الحسنه طلاب، کتابخانه تخصصی تبلیغ و مرکز پژوهشی از اقدامات صد روز اول فعالیت در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت بود.

حجت الاسلام پاک طینت به اهمیت هم اندیشی و هم فکری در برنامه های فکری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۱ نشست هم اندیشی با افراد مختلف برگزار شد که ماحصل آن نقشه رسیدن به سند فرهنگی شهرستان است.

وی از برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت روحانیون تفتی اشاره کرد و گفت: با وجود ۱۷۸ روحانی تفتی تنها ۳۰ نفر از آنها در شهرستان حضور دارند و در حال برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از ظرفیت آنها هستیم.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما