شناسهٔ خبر: 46710634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح شکایت علیه زمین خواران پارک ارم تبریز

شهردار تبریز از شناسایی زمین خواران پارک ارم و طرح شکایت علیه آنان خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از حقوق شهروندان پایمال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ایرج شهین باهر شهردار تبریز با اشاره به قطع شبانه ۵۶۰ اصله درخت در محل پارک ارم  گفت:شهرداری تبریز برای جلوگیری از تعرض زمین خواران به اراضی ملی در مجاورت پارک ارم که تحویل شهرداری تبریز شده است، همزمان با هفته منابع طبیعی و آغاز فصل درختکاری، اقدام به غرس نهال نمود که متأسفانه زمین خواران به صورت شبانه ۵۶۰ اصله از آن‌ها را قلع و قمع کرده و از ریشه کندند.

اوافزود:این افراد که قصد تملک غیر قانونی اراضی را دارند شناسایی و امروز علیه آن‌ها در مراجع قضائی طرح شکایت شد.

او با بیان اینکه متأسفانه در دوره‌های گذشته نیز مشابه چنین اتفاقی در حوزه منطقه ۱۰ رخ داده بود  گفت:برای جلوگیری از این امر، ما امسال تصمیم به کاشت درخت در کل این اراضی گرفتیم تا دست سودجویان و زمین خواران برای همیشه کوتاه شود.

شهردارتبریز با تاکید بر اینکه امروز شهرداری تبریز مقابل اقدامات این افراد ایستاده و اجازه نمی‌دهد تا حقی از شهروندان پایمال شود اظهار کرد: مساحت پارک ارم ۴۰ هکتار و حتی از پارک ائل گلی بزرگ‌تر است و برای تعیین تکلیف این اراضی، روز گذشته جلسه‌ای نیز در استانداری تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد.

شهین باهر یادآور شد: درختان قلع و قمع شده مجدد در پارک ستارخان کاشته شدند.

انتهای پیام/

نظر شما