شناسهٔ خبر: 46709811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین

استان قزوین وارد مرحله پرخطر شیوع ویروس کرونا شده است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت:استان قزوین وارد مرحله پرخطر شیوع ویروس کرونا شده است و برای عبور از آن، نیازمند کنترل سختگیرانه و مدیریت جدی تر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز شنبه در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان تاکستان که در فضای باز محوطه فرمانداری این شهرستان برگزار شد،افزود: ساده‌انگاری و عادی پنداری در زمانی که شرایط آرام تر می شود، موج جدیدی از شیوع گسترده کرونا را شکل می دهد.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین افزود: از مردم با فرهنگ شهرستان تاکستان انتظار داریم که شیوه نامه‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کنند تا این موج جدید را پشت سر بگذاریم.

جمالی پور گفت: برخی از افراد بدون توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته، مراسم و دورهمی برپا کردند که پیامد آن درگیری خانوادگی با این ویروس شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه تمام مصوبات اخیر ستاد استانی باید با جدیت اجرایی شود،تاکید کرد: هر فردی که بدون ماسک وارد خیابان ها و معابر عمومی می‌شود به حقوق عامه مردم تعرض کرده است بنابراین شبکه بهداشت هر شهرستان به دلیل تهدید امنیت اجتماعی و روانی می تواند علیه افراد بدون ماسک شکایت کند.

جمالی پور افزود: از ساعت ۱۰ شب به بعد هیچ فروشگاه نباید باز باشد و تردد نیز مطلقا ممنوع است تا بتوانیم در ۱۰ روز پیش رو موج شیوع کرونا را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: این ۱۰ روز حیاتی است و اگر نتوانیم طی این مدت از این مشکل گذر کنیم با بحران مواجه می‌شویم.

جمالی پور گفت: تمام این تصمیم های سختگیرانه برای حفظ سلامت و صیانت از جان مردم است و باید خود شهروندان همکاری و اهتمام لازم را در اجرای درست آنها داشته باشند.

استاندار قزوین در ادامه به همراه نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسوولان از نقاهتگاه شهرستان تاکستان که به همت شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر این شهرستان برپا شده است بازدید کردند.

نظر شما