شناسهٔ خبر: 46704222 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«عالیجناب» به جشنواره اتنو سینکای وین راه یافت

تهران- ایرنا- فیلم مستند سینمایی عالیجناب در پانزدهمین دوره‌ جشنواره فیلم‌های قوم نگارانه اتنو سینکای وین اتریش رقابت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم مستند سینمایی عالیجناب به کارگردانی سجاد ایمانی و تهیه کنندگی مشترک رضا دانش‌پژوه و سجاد ایمانی در پانزدهمین دوره‌ جشنواره فیلم‌های قوم نگارانه اتنو سینکای وین اتریش به عنوان تنها نماینده ایران به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم که نامزد بهترین کارگردانی مستند بلند جشنواره‌ سی‌امین سینما حقیقت شده و در جشنواره فیلم فجر سی‌ام به نمایش درآمد، در یکی از رویدادهای تخصصی فیلم‌های قوم نگارانه‌ دنیا در ماه مه به نمایش در خواهد آمد.

پخش بین‌الملل این فیلم به عهده‌ میلاد خسروی است.

عالیجناب در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است. این مستند ۷۲ دقیقه‌ای زندگی یک قهرمان بوکس را روایت می‌کند که برای نجات خانواده‌اش مجبور می‌شود دست به هر کاری بزند. عالیجناب عنوان تکامل‌یافته شخصیت‌های توانمند و شکیل اجتماعی است که می‌شود برای هر کسی که برجستگی‌های خاص و قابل تحسین داشته باشد، نیز استفاده شود.

کاراکتر اصلی این مستند با نام رحیم یک قهرمان است چون او تمام تلاشش را می‌کند هر چند نتیجه مطلوب نیست اما این جدیت مشمول همه نمی‌شود. این وجه تمایز یک قهرمان خستگی‌ناپذیر است که وسعت قلمرو قهرمانی‌اش شاید از یک خانه بیشتر نشود، اما روند حرکت رحیم در فیلم او را به عالیجناب فیلم تبدیل می‌کند.

نظر شما