شناسهٔ خبر: 46702638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمیته "فرهنگی هنری" کنگره ملی شهدای زنجان انتظارات را برآورده نکرد

گروه استان‌ها ــ معاون سپاه استان زنجان با انتقاد از کم‌کاری برخی از کمیته‌های کنگره شهدای ملی استان زنجان گفت: کمیته "فرهنگی هنری" کنگره شهدای ملی استان زنجان انتظارات ما را برآورده نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم اززنجان، در پاییز 1400 استان زنجان میزبان برگزاری کنگره ملی 3 هزار و 535 شهید خواهد بود، در این راستا مسئولان اجرایی کنگره در سپاه استان اقدامات خود را آغاز کرده‌اند و در حال آماده‌سازی شرایط و امکانات برای برگزاری هرچه بهتر اجلاسیه کنگره هستند. اگرچه با اینکه کمتر از شش ماه به برگزاری کنگره مانده است ولی برخی از کمیته‌های کنگره شهدا که مسئولیت آن‌ها با دستگاه‌های اجرایی است اقدام آنچنانی انجام نداده‌اند.

در این راستا سید شمس‌الدین موسوی، معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه کار کنگره با ابلاغ سازمان بسیج در سال 98 آغاز شده است، اظهار داشت: با حمایت فرمانده سپاه استان، مجموعه استانداری و نماینده ولی فقیه در استان روند کاری کنگره در پیش گرفته شده‌ است. در این راستا 22 کمیته نظیر کمیته‌های فرهنگی هنری، کودک و نوجوان، اسکان و کمیته یادواره شهدای شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به رویکرد کنگره در ارائه خدمات اجتماعی تصریح کرد: جمع‌آوری آثار و اسناد فرهنگی شهدا از خانواده‌ها، ادارات فعال در زمان دفاع مقدس و منابع دیگر یکی از اقداماتی بوده است که انجام شده است.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مهرماه اجلاسیه کنگره نیز برگزار خواهد شد. از مجموعه کمیته‌هایی که شروع به کار کرده‌اند، شهرستان‌ها از همان ابتدا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و با مسئولیت فرماندارها اقدامات خوبی به خصوص در حوزه خدمات اجتماعی نظیر رزمایش‌های کمک مومنانه انجام شده است ولی این کافی نیست و باید قوی‌تر انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته‌های اداری گفت: کمیته علمی پژوهشی به مسئولیت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه حمایت از پایان‌نامه‌ها و بحث‌های ایثار اجتماعی فعالیت‌های خود را انجام داده‌اند و به مرحله فراخوان رسیده‌اند بر این اساس امیدواریم به موقع مقالات جمع‌آوری شده و از پایان‌نامه‌ها حمایت شود.

موسوی افزود: کمیته آفرینش‌های هنری به مسئولیت جهاد دانشگاهی و دبیری بسیج هنرمندان نیز در سه حوزه موسیقی، داستان و ساخت فیلم فراخوان داده‌اند و به لطف خدا به موقع این اقدام عملیاتی خواهد شد. کمیته فرهنگی هنری اقداماتی را انجام داده است اما انتظار بیشتری از این کمیته وجود دارد ولی خوشبختانه بعد از جابه‌جایی‌هایی که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رخ داد کارها تسریع پیدا کرده و روند کار بهبود یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در کمیته جمع‌آوری، اسناد خوبی جمع‌آوری شده‌اند و درخواستی که داریم این است که این اسناد بهتر و سریع‌تر در اختیار کنگره قرار داده شوند. همچنین در کمیته تکریم که وظیفه آن بر عهده سپاه و بنیاد شهید است نیز از خانواده محترم شهدا بازدید خواهد شد و با یادبودهایی از آن‌ها تقدیر خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

نظر شما