شناسهٔ خبر: 46700444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

کاهش ۹ هزار و ۶۳۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۶۳۴ واحدی معادل ۰.۷۷ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۲۳ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 28 فروردین) ریزش 2894 واحدی شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 240 هزار واحد رساند و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۶۳۴ واحدی معادل ۰.۷۷  درصد به یک میلیون و ۲۳۳  هزار و ۷۲۳  واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۵۰۷ واحدی معادل ۰.۷۷  درصد به رقم ۳۲۱  هزار و ۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۲۱ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۳۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۰ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۱۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۳۰۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۷۵۲ واحد کاهش به رقم ۹۰۰ هزار و ۲۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۶۰۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شستان، فملی، خودرو، وبملت و شبندر به ترتیب با 1151، 782، 751، 302، 259 و 165 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس و سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتنند.

 

بنابراین گزارش، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب) با ۴.۸۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، فارس، سدشت، سخوز و تنوین بود. همچنین نماد معاملاتی شیران(س. صنایع‌شیمیایی‌ایران) با ۹.۰۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونوین، کچاد، وساخت، برکت، غبشهر و فنورد قرار گرفتند. همچنینی نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، کچاد، شیران، شپنا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وپاسار، ساراب و سدشت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۴۵۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 25 فروردین) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش یک هزار و ۳۲۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی چهارشنبه 25 فروردین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۵۵ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۱۱ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۴۳۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۲۸ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۹۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۴۶۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۸۹ واحد کاهش به رقم ۹۰۸ هزار و ۹۲۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۴۹ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۱۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات چهارشنبه 25 فروردین بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب) با ۴.۶۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سپ، شستا، برکت، فسازان و کچاد بود. همچنین نماد معاملاتی فاراک(ماشین‌ سازی‌ اراک) با ۶.۵۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، وپست، فنوال، وساخت، خزامیا و خپارس قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی فملی، شپنا، شبندر، شتران، خودرو، وغدیر و خساپا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، کچاد، کگل و جم، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۷۴ هزار و ۴۱۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۹  هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما