شناسهٔ خبر: 46688969 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بهترین پاسخ به کارشکنی‌ها

قدرت‌نمایی نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا /استقلال سنگین‌ترین شکست الاهلی عربستان را رقم زد!

هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، به صورت متمرکز در سه کشور عربستان، هند و امارات برگزار شد که نتایج هفته نخست برای تیم‌های ایرانی بسیار خوب بود و هر چهار نماینده ایران عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشتند.

صاحب‌خبر -




سرویس ورزشی-

در ادامه رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و از گروه سوم از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد جمعه تیم فوتبال استقلال در جده عربستان به مصاف تیم الاهلی رفت که این دیدار با برتری ۵ بر ۲ نماینده ایران خاتمه یافت. فرشید اسماعیلی (۵)، محمد نادری (۵۴) و مهدی قایدی (۶۷ و ۸۶) و شیخ دیاباته (۸۹- پنالتی) برای استقلال گل زدند.
آبی پوشان در این بازی خیلی زود به گل رسیدند؛ شاگردان فرهاد مجیدی در دقیقه ۵ از فرصت‌طلبی فرشید اسماعیلی سود بردند و در حالی که ضربه ایستگاهی میلیچ به دیوار دفاعی برخورد کرد و به درون محوطه جریمه راه یافت، اسماعیلی از راه رسید و با ضربه‌ای محکم گل اول بازی را به ثمر رساند. در دقیقه ۲۵ این دیدار میلیچ که توسط مجیدی از ابتدا در دفاع راست به کار گرفته شده بود روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد و داور اعلام پنالتی کرد که در دقیقه ۲۶ سوما این توپ را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. استقلال در نیمه اول نمایش خوب و قابل قبولی داشت و بارها با تشکیل زوج‌های دو نفره به محوطه جریمه حریف نزدیک شد و صاحب موقعیت‌های مناسبی هم شد اما نتوانست در زدن ضربات آخر دقت لازم را داشته باشد تا در نهایت نیمه اول با تساوی یک به یک به پایان رسید.البته در یک دقیقه وقت اضافه نیمه اول مهدی قایدی توسط مدافعان تیم الاهلی درون محوطه جریمه سرنگون شد و در حالی که بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند داور دستور به ادامه بازی داد.
در شروع نیمه دوم استقلال بازهم هجومی بود و در همان دقیقه اول می‌توانست به گل برسد اما ضربه محمد نادری به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه ۵۴ اما محمد نادری کار را تمام کرد و از روی آشفتگی خط دفاعی الاهلی درون محوطه جریمه با ضربه‌ای محکم دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد. چند دقیقه بعد نوبت به مهدی قایدی رسید تا با همکاری ارسلان مطهری دروازه الاهلی را باز کند. قایدی در دقیقه ۶۷ روی پاس خوب ارسلان مطهری با ضربه‌ای دقیق دروازه تیم عربستان را برای بار سوم باز کرد. این پایان کار این دیدار زیبا و جذاب نبود چرا که عمر سوما در دقیقه ۷۹ گل دوم حریف را زد اما مهدی قایدی با شوتی دیدنی در دقیقه ۸۶ گل چهارم را زد و در دقیقه ۸۹ شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی گل پنجم را زد. بدین ترتیب سنگین‌ترین شکست آسیایی الاهلی در حضور وزیر ورزش عربستان توسط استقلال ایران ثبت شد.
نمایش خوب نمایندگان فوتبال ایران
هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، به صورت متمرکز در سه کشور عربستان، هند و امارات برگزار شد که نتایج هفته نخست برای تیم‌های ایرانی بسیار خوب بود و هر چهار نماینده ایران عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشتند.در بازی‌های این هفته استقلال و پرسپولیس به پیروزی دست یافتند و بدون هیچ مبالغه‌ای، تراکتور و فولاد شایسته کسب سه امتیاز مقابل رقبای نامدار و باتجربه خود بودند. در نهایت، چهار نماینده ایران در روز نخست این مسابقات، ۸ امتیاز به دست آوردند که به طور میانگین ۲ امتیاز به ازای هر بازی است. این عملکرد بهتر از نتایج تمام کشورهای منطقه غرب در این منطقه است.
این اتفاق در شرایطی رقم خورده که تیم‌های ایرانی با مربیان بومی در این مسابقات حضور دارند و مجموع بازیکنان خارجی چهار تیم ایرانی، ۶ بازیکن است. این تعداد بازیکن کمتر از میانگین بازیکنان خارجی حاضر در این مسابقات است. در واقع موفقیت این چهار تیم، پاسخ محکمی به مدعیان جدید فوتبال در غرب آسیاست که سال‌هاست در تلاش برای پایین کشیدن ایران هستند.
بر اساس بازی‌های برگزار شده در هفته نخست، عملکرد کشورها و میانگین امتیازی آنها به این شرح است:
۱-‌ ایران (۴ تیم: استقلال، پرسپولیس، فولاد و تراکتور): ۲ پیروزی، ۲ تساوی، ۸ امتیاز، ۲ امتیاز به ازای هر بازی
۲- قطر (۳ تیم: الریان، الدحیل والسد): یک پیروزی، دو تساوی، ۵ امتیاز، ۱.۶ امتیاز به ازای هر بازی
۳- امارات (۳ تیم: الوحده، شباب الاهلی، شارجه): یک پیروزی، یک مساوی، یک باخت، ۴ امتیاز، ۱.۳۳ امتیاز به ازای هر بازی
۴- ازبکستان (۲ تیم: AMGK و پاختاکور): دو مساوی، دو امتیاز، یک امتیاز به ازای هر بازی
۵- هند (یک تیم: گوا): یک مساوی، یک امتیاز
۵- اردن (یک تیم: الوحدات): یک مساوی، یک امتیاز
۵- تاجیکستان (یک تیم: استقلال): یک مساوی، یک امتیاز
۸- عربستان (۳ تیم: الهلال، الاهلی و النصر): ۲ مساوی، یک باخت، ۲ امتیاز، ۰.۷ امتیاز به ازای هر بازی
۹- عراق: (۲ تیم: الشرطه، نیروی هوایی): ۲ باخت، بدون امتیاز.
بهترین پاسخ به کارشکنی‌ها
عملکرد امیدوارکننده ۴ نماینده فوتبال ایران در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا، بهانه‌ای شد برای پرداختن به این موضوع مهم که؛ فوتبال ایران و اساسا ورزش ایران برای خنثی کردن نقشه‌هایی که در مجامع بین‌المللی برایمان می‌کشند و به جهت مقابله با حق خوری‌ها و کارشکنی‌ها، راهی جز قوی ظاهر شدن و غلبه بر رقبا در میادین مسابقه ندارد.
وقتی نمایندگان کشورمان برابر رقبای متمول خود آنگونه با صلابت ظاهر شدند و تیم‌های استقلال و پرسپولیس دو تیم مدعی را از پیش رو برداشتند، بار دیگر این مهم خودنمایی کرد که اگر تیم‌های ما همان‌طور که از آنها انتظار می‌رود با تکیه بر توانمندی‌های خود بدرخشند، هیچ رقیبی و هیچ نقشه و کارشکنی‌ای جلودارشان نخواهد شد.
پیش از آغاز رقابت‌های این دوره، کنفدراسیون فوتبال آسیا به ناحق میزبانی رقابت‌های تیم‌های ایرانی را به دیگر کشورها داد و جایگاه و پتانسیل فوتبال ما را نادیده گرفت؛ همان اتفاقی که در قبال تیم ملی افتاد و در کمال تعجب میزبانی رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی را به بحرینی‌ها دادند و گوش شنوایی هم برای شنیدن اعترض به حق فوتبال ایران وجود نداشت لذا وقتی نمی‌توانیم مانع چنین اقداماتی شویم، باید در بهترین و قویترین فرم به مصاف رقبای خود برویم؛ همان اتفاقی که در دیدارهای اخیر لیگ قهرمانان آسیا شاهد آن بودیم و امیدواریم استمرار داشته باشد.

نظر شما