شناسهٔ خبر: 46673254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت زنان در مدیریت روستاهای کردستان افزایش یافت/ رشد ثبت نام زنان شرکت‌کننده کردستان در انتخابات شوراها

گروه استان‌ها - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از افزایش مشارکت بانوان در انتخابات ششمین دوره شوراهای روستاهای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد ابراهیم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سنندج ، از افزایش مشارکت بانوان در انتخابات ششمین دوره شوراهای روستاهای استان خبر داد و اظهار داشت: در مجموع هفت هزار و 216 نفر از یک هزار و 307 روستای کردستان داوطلب رقابت در انتخابات شده‌اند که از این تعداد 118 نفر داوطلب زن و هفت هزار و 98 نفر مرد هستند.

وی افزود: در دوره‌های پنجم و چهارم انتخابات شوراهای روستاها 102 نفر مرد و 49 داوطلب زن در روستاهای استان نامزد رقابت در انتخابات شوراها شده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه زنان روستاهای دیواندره‌ سرآمد زنان کردستان در کوشش برای کسب مدیریت روستاها هستند، خاطر نشان کرد: در این دوره از انتخابات 28 زن از این شهرستان در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه بعد از دیواندره، شهرستان‌های سنندج با ثبت‌نام 27 زن و کامیاران با 17 زن در رده‌های بعدی قرار دارند گفت: زنان شهرستان دهگلان با ثبت‌نام یک نفر، کمترین مشارکت را نشان داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اظهار کرد: همچنین در شهرستان‌های قروه 12 زن، بیجار 11 زن، سقز 10 زن، سروآباد 6 زن، بانه 3 زن و مریوان نیز 3 زن برای راه‌یابی به ششمین دوره شورای روستاها در انتخابات استان ثبت‌نام کرده‌اند.

زارعی یادآور شد: ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 28 خردادماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/481/ ع

نظر شما