شناسهٔ خبر: 46662722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان: "صبر و استقامت" و "قطع وابستگی به مستکبران" از مهم‌ترین ثمرات توکل به خدا است

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از جمله مهم‌ترین ثمرات توکل صبر و استقامت و قطع وابستگی به مستکبران و نقطه متقابل توکل گدایی از مستکبران و ذلیل شدن مقابل زورگویان عالم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در ابتدای آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم افرادی که عهد خداوند و پیوندهایی که باید برقرار شود را قطع کنند زیانکار خواهند بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت اسلامی موظف است در مورد افزایش جمعیت و گسترش پیوند اقوام تلاش کند و مساجد را احیا و آن‌ها را محور محله‌ها، مناطق و شهرها قرار دهد.

استاد حوزه علمیه "توکل به خدا" را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: پیامبر(ص) فرموده‌اند هر فردی می‌خواهد از همه مردم باتقواتر باشد باید بر خداوند توکل کند و معنای توکل بر خداوند این است که بدانیم نفع و ضرر ما به دست مخلوق نیست.

وی با اشاره به اهمیت صلح رحم بیان کرد: صله‌رحم سبب افزایش عمر شده و تکافل اجتماعی ایجاد می‌کند و معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

حاج ابوالقاسم دولابی عنوان کرد: دولت اسلامی برای استقلال کشور در سایه توکل بر خداوند متعال تلاش می‌کند چرا که توحید زیربنای ادیان توحیدی و ثمره آن نیز توکل بر خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از جمله خصوصیات دولت اسلامی تلاش برای احیای و محوریت بخشیدن به مساجد است، تصریح کرد: توکل و ایستادگی برابر زورگویان و دست‌یابی به استقلال نیز از دیگر این خصوصیات است.

مساجد باید محور تمامی فعالیت‌ها به‌ویژه رزمایش همدلی و مساوات باشد 

استاد حوزه علمیه گفت: بزرگ‌ترین ظلم منع از احیای مساجد و در نقطه متقابل بزرگ‌ترین خدمت دولت اسلامی احیای مساجد است، مساجد باید محور تمامی فعالیت‌ها به‌ویژه رزمایش همدلی و مساوات باشد.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین ثمرات توکل صبر و استقامت و قطع وابستگی به مستکبران و نقطه متقابل توکل گدایی از مستکبران و ذلیل شدن مقابل زورگویان عالم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اهل توکل در برابر سختی‌ها مقاوم می‌شوند و ثمره دیگر توکل، افزایش قدرت است که سبب استقلال در برابر مستکبران می‌شود.

انتهای پیام/452/ح

نظر شما