شناسهٔ خبر: 4665950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

مسافران «پرواز مشهد»، قربانیان «محور سوادکوه»/ فرود با هواپیما، سقوط با اتوبوس

مسافران اتوبوس حادثه‌دیده در محور سوادکوه، مسافران پرواز ساری ـ مشهد بودند که هواپیمای حامل آنها نتوانسته است در ساری موفق به فرود شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، صبح امروز یک دستگاه اتوبوس با تعداد 28 مسافر در محور سوادکوه دچار حادثه شد که در این حادثه 12 نفر از مسافران در دم جان باختند و بقیه مصدومان نیز به بیمارستان منتقل شدند.

اگرچه به نظر می‌رسد تعداد کشته‌شدگان این حادثه در حال افزایش است، اما اطلاعات و اخبار تکمیلی این حادثه نشان می‌دهد این مسافران، مسافران پرواز ساری ـ مشهد بودند که در محور سوادکوه قربانی شدند.

مسافران پرواز ساری مشهد، قربانیان محور سوادکوه

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه حادثه‌دیدگان واژگونی اتوبوس صبح امروز در محور سوادکوه مسافران پرواز ساری مشهد بودند که هواپیمای حامل آنها نتوانسته بود در فرودگاه ساری بنشیند، اظهار کرد: این هواپیما در فرودگاه تهران به زمین نشست و مسافرانی را که قرار بود با یک پرواز به ساری منتقل شوند با اتوبوس به ساری منتقل کردند.

جهانگیر آذری یادآور شد: علت واژگونی خودرو نیز نقص فنی ترمز خودرو بوده زیرا راننده به طول شش تا هفت کیلومتر توانایی اداره کردن اتوبوس را نداشته و با برخورد به گاردریل وسط جاده به کوه برخورد می‌کند و اتوبوس واژگون می‌شود.

وی افزود: این اتوبوس فرسوده نبود اما نقص فنی داشت و اظهارات راننده و کمک‌راننده اتوبوس که زنده هستند نشان می‌دهد که چراغ ترمز اتوبوس روشن شده، بوق می‌زند اما راننده اقدام به متوقف کردن خودرو نمی‌کند.

مسافران به سلامت در تهران به زمین نشستند

مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان مازندران با تایید این خبر که مسافران حادثه‌دیده محور سوادکوه مسافران پرواز ساری ـ مشهد بودند، عنوان کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از مشهد به سمت ساری در حال حرکت بود که هواپیما به دلیل بدی آب و هوا نتوانست در ساری توقف کند.

رضا احمدی افزود: این پرواز با تشخیص خلبان در فرودگاه ثانویه که فرودگاه مهرآباد بود نشسته و مسافران به سلامت پیاده شدند.

وی گفت: این به معنای این است که مسافران پرواز سالم بودند و با توجه به اینکه سلامت مسافران پس از پیاده شدن بر عهده شرکت هواپیمایی است مابقی مسئولیت نیز بر عهده شرکت هواپیمایی ماهان بوده است.

احمدی تصریح کرد: ظاهرا شرکت هواپیمایی اتوبوسی برای این گروه مسافران تهیه و آنها را راهی استان مازندران می‌‌کند که از تعداد مسافران پرواز اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش فارس، ماجرای بدی آب و هوا و جابه‌جایی فرودگاه‌های مقصد در هفته‌های اخیر اگرچه مشکلاتی را برای مسافران پروازی در مازندران ایجاد کرده بود اما این حادثه نشان می‌دهد که باید در این زمینه چاره‌اندیشی صورت گیرد.

------------------------
گزارش از الناز پاک‌نیا
------------------------

انتهای‌پیام/86011/ع40/ظ1004

نظر شما