شناسهٔ خبر: 46656217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی:

اهداکنندگان خون در ساعات شبانه منع عبور و مرور جریمه نمی‌شوند

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: خودروهای داوطلبین اهدای خون که در ماه مبارک رمضان در شیفت شب و پس از افطار به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند، جریمه نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید حمید رضا اسلامی با بیان این مطلب گفت: خودروهای داوطلبین اهدای خون که در ماه مبارک رمضان در شیفت شب و پس از افطار به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند جریمه نمی‌شود  و پایگاه های اهدای خون در همه ایام ماه مبارک رمضان به استثنا جمعه ها، در مشهد مقدس و شهرستانهای استان پس از افطار آماده پذیرش داوطلبان ایثارگر اهدای خون خواهند بود .

وی افزود: به همین منظور کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستادملی کرونا به درخواست سازمان انتقال خون ایران و با هدف ایجاد سهولت برای مومنین روزه دار که قصد اهدای خون در ماه مبارک رمضان را دارند تدبیری اندیشیده است تا خودرو های داوطلبین اهدای خون که شب ها و پس از ساعت افطار که همزمان با آغاز بازه زمانی منع تردد عبور و مرور شبانه به دلیل شیوع ویروس کرونا است مشمول جریمه های پلیس راهور نشود.

اسلامی ادامه داد: بر اساس این تدابیر مراکز انتقال خون سراسر کشور فرم مشخصات اهداکنندگان خون، پلاک خودرو و تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهداکننده را به فرماندهی پلیس راهور استان اعلام می کنند و چنانچه جریمه ای توسط دوربین های مستقر در معابر پلیس راهور ثبت شده باشد حذف می شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: پلیس راهور نیروی انتظامی این موضوع را به رده های استانی ابلاغ کرده و نسبت به درج اطلاعات دریافتی از ادارات کل انتقال خون در سامانه و عدم اعمال جریمه اقدام می شود.

پایگاه های اهدای خون مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی آباد) ابتدای خیابان دانشگاه – پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید – پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم آباد – پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱:۰۰  هر شب تا ۱:۰۰ روز بعد فعال هستند.

همچنین پایگاه های امام رضا علیه السلام و شهید سلیمانی (میلاد) در شیفت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ آماده دریافت خون های اهدایی مردم نوع دوست مشهد مقدس خواهند بود. 

پایگاه های اهدای خون شهرستانهای تربت حیدریه، قوچان، نیشابور، سبزوار و گناباد نیز بعد از افطار آماده پذیرش داوطلبان خواهند بود.

نظر شما