شناسهٔ خبر: 46656165 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

همسان سازی،حقوق بازنشستگان خراسان شمالی را ۲.۵ برابر افزایش داد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون مساوات و تعهدات بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح همسان سازی ، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این استان افزون بر ۲.۵ برابر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ، الهام محمدزاده افزود : با اجرای این طرح میانگین دریافتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی به حدود ۴۳ میلیون ریال در ماه رسید و این درحالیست که تا پیش از اجرای این طرح میانگین دریافتی این بازنشستگان حدود ۱۶ میلیون ریال بود.

وی اضافه کرد: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو پروسه زمانی مردادماه و اسفندماه سال گذشته (۹۹ ) انجام شد و تمام ۱۹ هزار و ۵۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی  این استان از مزیت های این همسان سازی برخوردار شدند.
معاون تامین اجتماعی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حالی دولت طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کرد که به دلیل شرایط تحریم با مشکلات و تنگناهای مالی شدید مواجه بود و با این وجود حقوق ها دو برابر بیشتر شد.
 اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کل کشور و نیروهای مسلح با دستور رییس جمهوری در فروردین ماه سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از یک سال این برنامه برای تمام بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی اجرایی شد.

 

پرداخت ماهانه ۷۵ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان 
محمدزاده گفت : در حال حاضر تامین اجتماعی  استان ماهانه ۷۵ میلیارد تومان حقوق  به مستمری بگیران خود پرداخت می کند و این در حالیست که تا قبل از اجرای قانون همسان سازی این پرداختی ماهانه ۳۲ میلیارد تومان بود.
وی با اشاره به این که تا پیش از اجرای این قانون ۶۰ درصد از بازنشستگان حداقل بگیر بودند اظهارکرد: همسان سازی حقوق بیشتر افزایش مالی را برای این حداقل بگیران به دنبال داشت به گونه ای که هر بازنشسته با ۳۰ سال سابقه اکنون حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارد.
 
محمدزاده اضافه کرد: در صورتی‌که دستورالعمل جدید یا اصلاحیه‌ای در این خصوص برای استان ارائه شود، اصلاحات انجام خواهد شد.
 
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای ۱۹ هزار و ۵۰۰ بازنشسته  تحت پوشش تامین اجتماعی دارد که ۶۵ درصد بازنشستگان  را آقایان و ۳۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند و در مجموع بیش از ۷۰ درصد از جمعیت استان از پوشش بیمه ای برخوردارند.

نظر شما