شناسهٔ خبر: 46656061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

پیش بینی وضعیت خطرناک ناشی از شیوع کرونا در لرستان/ رعایت پروتکل های بهداشتی نسخه پیشگیری و کنترل است

کرونا همچنان می تازد و قربانی می گیرد و برای در امام ماندن از این ویروس چمهوش رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به هشدار ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، کرونا ویروس در فاز چهارم خود روزهای سختی را فرا روی مردم باز کرده است.

 

کم توجهی های ماه  اخیر و بویژه طی اسفند 99 و نوروز 1400 باعث شده است این روزها افراد زیادی به کرونا ویروس مبتلا و در بین خانواده های بیشتری نسبت به فازهای قبل از این عزادار شود.

 

این روزها، درصد ابتلا به بیماری کرونا طی 24 ساعت از یک هزار نفر بیشتر است و روز به روز این درصد افزایش می یابد.

 

توجه مردم به هشدار ها، رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می تواند مهم ترین گام برای صیانت از سلامت و کنترل و مهار این ویروس چموش باشد.

 

پیش بینی وضعیت کرونا در لرستان در ایام پیش رو ، نامطلوب و خطرناک است

 

استاندار لرستان با تاکید بر ضروت همراهی مردم برای کنترل بیماری کرونا، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت استان از نظر بیماری کرونا اصلاً مناسب نیست و درصد ابتلا به بیماری خیلی بالاست و از هر۱۰۰ نمونه تستی که انجام می شود ۵۰ مورد مثبت اعلام می شود.

 

« سید موسی خادمی» با اشاره به آمار روز افزون مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا در استان لرستان، افزود: با توجه به معیاری که در روزهای اخیر در کشور وجود دارد  حدود ۱۰ درصد بستری شدگان با شرایط سخت  مواجه می شوند  و احتمال مرگ آنها بالا می رود لذا ممکن است در روزهای آتی آمار مرگ و میر افزایش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: تنها راهی که به نظر می رسد؛رعایت فاصله اجتماعی و اجرای  دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و عدم حضور در اجتماعات است. 

 

خادمی با تقدیر از همکاری بازار و اصناف در تعطیلی مشاغل سطح ۲،۳،۴ در  شرایط فعلی گفت:  ما حرفی پنهان از مردم نداریم و پیش بینی وضعیت  استان در ایام پیش رو ،بسیار نامطلوب و خطرناک است و از مردم می خواهم با جدی گرفتن تعطیلی اصناف و بازار و عدم مراجعه حضوری و خرید های غیر ضروری از مراجعه به دوایر دولتی ، بانک ها و ...  همکاری لازم را همچون گذشته داشته باشند.

 

 استاندار لرستان با تقدیر از آندسته از اصناف و بازار که همکاری می کنند از سایر صنوف غیر ضروری خواست تا مطابق مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تعطیلی را جدی گرفته و رعایت کنند.

 

خادمی در خصوص فعالیت ادارات گفت: ادارات استان در حال حاضر در شرایط قرمز با حداکثر  یک سوم کارکنان در حال خدمت رسانی هستند و علی رغم پیگیری موضوع برای تعطیلی کامل ،به خاطر شرایط اضطراری نمی‌توان ادارات را  تعطیل کرد. 

 

وی افزود: در عین حال از مردم می‌خواهم به خاطر شرایط موجود و اینکه ادارات در این ایام بطور کامل نمی توانند پاسخگوی ارباب رجوع باشند،کارهای اداری خود را چند روزی به تعویق بیاندازند و در صورت اضطرار به صورت غیر حضوری از طریق فضای مجازی یا تلفنی اقدام کنند و مدیران دستگاه‌های مختلف موظفند شرایط لازم را برای بهره‌مندی غیرحضوری مردم فراهم کنند.

 

شناسایی یک هزار و 115 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در لرستان/آمار مبتلایان به 89 هزار و957 نفر افزایش یافت

 

کوشکی با اشاره به آمار روز افزون بیماران کرونایی در لرستان، گفت: طی 24 ساعت گذشته یک هزار و 115 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در لرستان شناسایی شدند.

 

« مریم کوشکی» در سخنانی،؛ اظهار داشت: تاکنون 89 هزار و 957  نفر در استان لرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با «بیماری کووید ۱۹» دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: طی 34 ساعت گذشته یک هزار و 115 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی و 7 بیمار هم فوت کردند.

وی همچنین با اشاره به  فوت 7 شهروند لرستانی در شبانه روز گذشته، افزود: مجموع جان باختگان براثر «بیماری کووید ۱۹» در استان به یک هزار و  470 نفر رسید.
 

وی ادامه داد: از ابتدا تاکنون 290 هزار و 877 نمونه آزمایش از افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا به آزمایشگاه های مرجع استان لرستان ارسال شده است.

 

کوشکی با بیان اینکه تاکنون به تعداد  286هزار و 622 نمونه ارسالی پاسخ داده شده است، افزود: تاکنون 89 هزار و 957 نمونه مثبت  اعلام شده است.

 

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و 470 نفر در استان لرستان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با «بیماری کووید ۱۹» دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 10 بیمار کرونا مثبت و مشکوک در بیمارستان های استان  بستری هستند، افزود: با توجه به شیوع ویروس، مراقبت جدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

 

در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه سال 1398 ابتدا به نظر می‌رسید با اعمال محدودیت‌های ۲ تا سه هفته‌ای و همچنین گرم شدن هوا، دوران کرونا ویروس به سر می‌رسد برسد و روزهای سخت تمام می‌شود، اما اکنون با گذشت بیش از یک سال از این بحران، نه تنها روزهای سخت به پایان نرسیده، بلکه بحران‌های جدید و گونه‌های جدید ویروس، مانند «کرونای انگلیسی»  و پیشرفته سلامت مردم جامعه را خطر انداخته است..

 

در طول بیش از یک سال گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم اما امید برای داشتن روزهای بهتر وجود دارد و برای اینکه ایام بهتری پیش رو داشته باشیم، به ۲ عامل همدلی و همراهی عمومی و رعایت نکات بهداشتی نیاز داریم.

پایان پیام/85

نظر شما