شناسهٔ خبر: 46649677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت خبر داد

برپایی طرح ضیافت آیه ها در ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: از برنامه های ماه مبارک رمضان در حوزه قرآنی، طرح ضیافت آیه ها و همچنین خانه من قرآنی است خانه من نورانی است، می باشد که با استفاده از ظرفیت امامین محله اجرا می شوند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «حسین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: از برنامه های ماه مبارک رمضان در حوزه قرآنی، طرح ضیافت آیه ها و همچنین خانه من قرآنی است خانه من نورانی است، می باشد که با استفاده از ظرفیت امامین محله اجرا می شوند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: چنانچه خانواده ای تمایل به برپایی جلسه خانگی جزء خوانی، حزب خوانی و حتی صفحه خوانی قرآن همراه با تفسیر برای اعضای خود را داشته باشد، این اداره آمادگی لازم برای اعزام یک مبلغ آگاه و آشنا به تفسیر قرآن را دارد تا این خانواده بتواند در بحث تفسیر قرآن کریم بدون هیچ هزینه ای از ظرفیت این مبلغ استفاده کند.


وی با اشاره بر این که در برپایی طرح ضیافت آیه ها و نیز خانه من قرآنی است خانه من نورانی است، رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید است، ابراز کرد: در آستانه ورود به این ماه مبارک، تبلیغات گسترده ای با هدف آشنایی و اطلاع مردم از برگزاری این طرح ها در فضای مجازی انجام شد.


حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان محله همدل شامل ۱۰ محور در حوزه های مختلفی همچون اقتصادی، اجتماعی، مذهبی و سبک زندگی است که روحانیون، امامین محله و یا یک فعال فرهنگی و اجتماعی، یک مسئله و مشکل اساسی در محله خود را احصا کرده و با ارائه راهکار آن را حل می کنند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت ادامه داد: سپس گزارش آن را در اختیار ما قرار داده و ما نیز آن را برای استان ارسال می کنیم و در استان نیز در صورت پذیرفته شدند و در سطح کشور مطرح شده و در صورت کسب رتبه برتر جوایز نقدی به آنها اهدا می شود.



وی بیان کرد: البته در نظر داریم با جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم، رزمایش مواسات و همدلی را در ذیل طرح محله همدل در طول ماه مبارک رمضان اجرا کنیم.


حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: طرح فصل بندگی یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان در حوزه فعالیت های قرآنی و فرهنگی است که بایستی با مشارکت شهرداری اجرا شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت ابراز کرد: برپایی کرسی های تلاوت نور در بوستان ها و پارک ها با رعایت پروتکل های بهداشتی، فضاسازی و تبلیغات محیطی متناسب با آموزه های قرآنی و برپایی نمایشگاه های مجازی عکس، برخی از ویژه برنامه های فصل بندگی است.


وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، در اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان امسال نیز همچون سال گذشته از ظرفیت روحانیون و مبلغین بومی منطقه استفاده می شود.

 

حجت الاسلام محمدی در خاتمه یادآور شد: بنابر اعلام وزير بهداشت، برگزاری نمازهای یومیه ماه مبارک رمضان به صورت جماعت در مساجد و ساير مكان های مذهبی (یک وعده، آن هم به مدت نیم ساعت) با حداقل نفرات و در فضای باز با رعایت حداکثر فاصله، ماسک، مهر نماز و سجاده اختصاصی در کلیه شهرها ( نارنجي و قرمز) مجاز است.

پایان پیام/586

نظر شما