شناسهٔ خبر: 46649282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری تبریز ویژه‌برنامه‌های ماه‌ رمضان در فضای مجازی برگزار می‌کند

تبریز - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز گفت: ده‌ها ویژه‌برنامه‌ این‌ معاونت در ماه مبارک رمضان با عنوان «رویش دوباره در بهار معنویت» در فضای مجازی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌ الاسلام احمد حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خانه مانی، ویژه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و هنری شهرداری تبریز در این ماه با محوریت فضای مجازی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه ها تعمیق انس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، ترویج نشاط معنوی در بین شهروندان و بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز گفت: طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور قرآن آموزان فرهنگسراها، جزء خوانی قرآن کریم از اول رمضان به صورت مجازی، آموزش احکام و احادیث قرآنی، تلاوت و تفسیر و ترجمه قرآن و مناجات خوانی و ارائه نکات تغذیه سالم در ایام ماه مبارک رمضان با تاکید بر ویروس کرونا از جمله برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری در این ماه است.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: مسابقه مجازی عکس و فیلم «تصویر بندگی»  ویژه روزه اولی ها با هدف تشویق کودکان و نوجوانان به روزه داری و گذراندن اوقات فراغت از طریق انجام کار هنری و مسابقه کتابخوانی مجازی بر آستان جانان ویژه عموم شهروندان از دیگر برنامه های فرهنگی مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در ماه مبارک رمضان است.

وی یادآوری کرد: این برنامه ها در راستای ترویج خوانش کتاب های دینی و مذهبی و ادامه پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» توسط مراکز فرهنگی مناطق دهگانه‌ شهرداری تبریز با انتشار فراخوان و فایل کتابهای منتخب در وبسایت مناطق دهگانه و کانال های اطلاع رسانی‌ مراکز فرهنگی شهرداری‌ برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز گفت: طرح مسابقه مجازی خطاطی و کتابت قرانی با هدف ایجاد فضای معنوی با بهره گیری از هنر خوشنویسی ویژه هنرمندان خوشنویسی از دیگر طرح های ماه مبارک رمضان امسال است که با ا اعلام فراخوان به هنرجویان مربیان و هنرمندان خوشنویس آثار خوشنویسی به صورت فایل جمع آوری و پس از داوری نتایج به صورت نمایشگاه مجازی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

حجت الاسلام حمیدی مسابقه مجازی قصه و خاطره های رمضان ویژه عموم شهروندان،  مسابقه نقاشی ها و پیام های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، آغاز جزخوانی قرآن کریم تحت عنوان «در محضر خدا»  با هدف ترویج فرهنگ قرآنی ویژه عموم شهروندان که هر جزء از قرآن در یک برنامه مجازی به صورت وبینار توسط قاریان قران و اساتید مختلف تلاوت ترجمه و تفسیر می شود، را از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طرح نمایشگاه مجازی نان و خرما و هنر تزیین سفره افطار ویژه بانوان در این ماه برگزار می شود، اظهار داشت: شهروندان برای اطلاع از برنامه های فرهنگی و هنری و استفاده از کلاس‌هایی که در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌توانند با فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود تماس بگیرید.

نظر شما