شناسهٔ خبر: 46649106 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دعای روز اول ماه رمضان و جزء اول قرآن + صوت

در بخشی از دعای روز اول ماه مبارک رمضان می‎خوانیم «خدایا ما را از خواب غفلت بیدار کن»؛ غفلت همان کلیدواژه‌ای است که خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن نسبت به آن بر حذر داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ادعیه روزانه این ماه شریف بسیار جای دقت و تفکر دارد. این دعا‌های روزانه را که در محافل مذهبی خوانده می‎شود ابن عباس از پیامبر (ص) نقل کرده است و علمای بزرگ اسلام آن‌ها را در کتاب خود ثبت و ضبط کرده‎اند و ما این ادعیه را از کتاب «‏اقبال الأعمال» سید بن طاووس عالم بزرگ شیعه نقل می‌کنیم. این کتاب‏ مانند سایر کتابهاى سید از اعتبار و ارزش ویژه ‏اى بین علماى شیعه برخوردار است تا جایی که شیخ عباس قمی در «مفاتیح‎الجنان» بسیار از ادعیه این کتاب استفاده کرده است.

دعای روز اول ماه مبارک رمضان:
«اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ و قیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ و نَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.»
خدایا مرا در این روز از روزه داران و قیام‎کنندگان واقعی قرار بده و در این روز بیدارم کن از خواب غافلان و جرم و جنایتم را ببخش در این روز؛‌ای معبود جهانیان؛ در گذر از من،‌ای عفوکننده از جنایتکاران.
 
 
<div id="video-display-embed-code_373807" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/814688/373807?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما