شناسهٔ خبر: 46648958 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

جلسه کمیته تخصصی قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

جلسه کمیته تخصصی قرآن کریم با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم در محل دفتر معاونت این دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا بم، نخستین جلسه کمیته تخصصی قرآن کریم، روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ با حضور محمد غضنفرآبادی، معاون فرهنگی و دانشجویی، حجت الاسلام مظاهری نیا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه،  مدیر و کارشناسان فرهنگی در دفتر معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قران کریم آغاز و در ادامه،  محمد غضنفر آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز ماه مبارک رمضان، و تاکید بر اینکه اهل قرآن باید در این زمان به اندازه توانشان در معنوی‌تر شدن فضای جامعه نقش داشته باشند، بیان کرد: با مشارکت همه اعضا و هم اندیشی می‌توان به نتیجه جامعی رسید و طرح و برنامه‌های جدید و جذابی را در دستور کار قرار داد تا در این شرایط بحرانی بتوانیم اقدامات قابل توجهی را در زمینه فرهنگ سازی قرآنی، داشته باشیم.

حجت الاسلام مظاهری نیا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به  گرایش فطری انسان ها  به معنویت و خدا، اظهار داشت: بشر در مشکلات و سختی‌های زندگی دنیا، نهایتاً خود را محتاج خدا می‌داند و در ذات انسان‌ها عشق به خدا و احساس نیاز به خدا نهفته است. این احساس نیاز به عبودیت و رجوع به ذاتمان مواقع بیماری و درد بیشتر مشهود است.

حجت الاسلام مظاهری نیا  با اشاره به کلام خداوند در قرآن " "یَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ، از زندگی دنیا ظاهری را می ‌شناسند و حال آنکه از آخرت غافلند﴿روم، ۷﴾"،   تصریح کرد: ویروس کرونا تلنگری به بشر مدرن است برای اینکه از خواب غفلت بیدار شود و سبک جدیدی از نگاه به زندگی را تجربه کند.

در ادامه این جلسه،  پیرامون برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی، جزء خوانی به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در محوطه پردیس و برگزاری کارگاههای مهارتهای قرآنی با حضور اساتید مجرب، جهت گسترش فرهنگ دینی و آشنایی با مفاهیم بلند قرآن و پرداختن به موضوعات مهم مرتبط با قرآن، تصمیماتی اتخاذ گردید.

نظر شما