شناسهٔ خبر: 46640176 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تاکيد المقداد بر لزوم بازپس‌گيري بلندي‌هاي جولان از صهيونيست ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه بر حق سوریه برای پس گرفتن بلندی‌های اشغالی جولان از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری سوریه (سانا)، وزیر امور خارجه سوریه ضمن اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض توافقنامه توقف درگیری‌ها و تجاوز مکرر این رژیم به حاکمیت ملی سوریه، بر حق ثابت این کشور برای پس گرفتن جولان اشغالی تا مرز‌های سال 1967 تاکید کرد.
فیصل المقداد در دیدار با فرمانده نیرو‌های سازمان ملل مستقر در جولان و هیئت همراه او بر موضع ثابت دولت سوریه مبنی بر حمایت از این نیرو‌ها به منظور اجرای کامل ماموریت شان و به طور مشخص‏، نظارت بر توقف درگیری‌ها و افشا کردن موارد نقض توافقنامه توقف درگیری‌ها از طرف اسرائیل اشاره و تاکید کرد تجاوزات اسرائیل به حاکمیت سوریه باید مواردی را که از طریق خط جداسازی نیرو‌ها یا از طریق خاک لبنان انجام می‌شود نیز شامل شود. ضمن آن که حمایت اسرائیل به اشکال مختلف از گروه‌های تروریستی که به نیرو‌های سازمان ملل بار‌ها تعرض کرده اند، باید در نظر گرفته شود.
المقداد بر حق ثابت سوریه برای پس گرفتن جولان اشغالی تا مرز‌های سال 1967 نیز تاکید کرد که قطعنامه شماره 497 شورای امنیت و چند قطعنامه مرتبط در سازمان ملل متحد آن را تایید و تاکید می‌کند که جولان اشغالی بخش جدانشدنی از جمهوری عربی سوریه است و اعمال حاکمیت اسرائیل بر جولان باطل است و هیچ آثار حقوقی در پی ندارد.
المقداد یک بار دیگر تصمیمات رئیس جمهور سابق آمریکا در نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان به عنوان سرزمین اشغال شده عربی و سوری را محکوم کرد.
فرمانده نیرو‌های سازمان ملل مستقر در جولان نیز بر پایبندی به ماموریتی که شورای امنیت به دوش آن‌ها گذاشته است، با نظارت بر خط آتش بس تاکید کرد.

نظر شما