شناسهٔ خبر: 46608128 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد:

اطعام نیازمندان در ماه رمضان با ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار

مومنی از اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان با ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «مجید مومنی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به اهمیت توجه به نیازمندان و محرومین اشاره کرد و در جمع خبرنگاران گفت: کمک به نیازمندان و محرومین و اطعام ایتام از دستورات دین مبین اسلام و کلام بزرگان است که کمیته امداد در این راستا فعالیت های گسترده ای را به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان انجام می دهد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به هدفگذاری ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اطعام مددجویان استان مرکزی در ماه رحمت الهی افزود: این اعتبار به منظور تهیه غذای گرم و اطعام مددجویان زیر پوشش این نهاد در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ آشپزخانه به صورت متمرکز و ۱۰۰ آشپزخانه نیز توسط مراکز نیکوکاری استان برای تهیه غذا گرم در ماه رمضان پیش بینی شده است، ادامه داد: غذاها با رعایت پروتکل های بهداشتی تهیه و در بین ولی نعمتان توزیع می شود.

 

بیش از 6 هزار یتیم تحت حمایت خیرین

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران با کمیته امداد، گفت: ۳۰ هزار نفر خیر در استان مرکزی، حمایت از ۶ هزار و ۲۰۰ یتیم و خانوار محسنین را برعهده دارند که هرماه با میانگین چهار میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به مددجویان کمک می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه فرزندان ایتام و محسنین همواره نیازمند یاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران هستند، ادامه داد: کمیته امداد به تنهایی قادر به رفع نیازهای این عزیزان به ویژه در شرایط این روزهای جامعه نیست و همواره نیازمند یاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: همدلی و مساعدت خیرین و نیکوکاران سبب شده تا استان مرکزی در طرح «ایران مهربان» موفق به کسب رتبه دوم کشور در حوزه ایتام و محسنین شود.

 

ایجاد 9 هزار و 700 فرصت شغلی برای مددجویان

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال گذشته با تلاش های انجام شده ۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی پایدار مستقیم برای مددجویان استان مرکزی ایجاد شد، گفت:  ۱۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد این اشتغال ها صرف شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه افزود: مسکن یکی از مهمترین و گرانترین نیازهای مددجویان است که کمیته امداد در این راستا نیز فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۲۹ خانواده یتیم سه نفره فاقد مسکن هستند، ادامه داد: اقدام لازم در راستای خانه دار شدن این عزیزان در حال انجام است که در حال حاضر ۸۸ واحد مسکونی درحال ساخت وجود دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ساخت سه هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان آغاز شده است، گفت: از این تعداد ۲ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و یک هزار واحد توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) عملیاتی خواهد شد.

پایان پیام/177

نظر شما