شناسهٔ خبر: 46601705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

دیدار رئیس فراکسیون محیط زیست با خانواده های شهدای محیطبان زنجانی

زنجان- رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با خانواده های شهدای محیط بان زنجانی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رفیعی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با خانواده‌های شهدای محیط بان زنجانی گفت: ضایعه از دست دادن دو محیط بان و شهادت آنها باعث شد که جامعه محیط زیست کشور سال تلخی را شروع کند و قطعاً جامعه محیط زیستی این غم بزرگ را فراموش نخواهد کرد.

سمیه رفیعی با اشاره به اینکه امسال داغدار دو عزیز از قشر نجیب محیط بان بودیم، و قطعاً پیگیر خون این دو شهید خواهیم بود، افزود: این دو محیط بان با بی‌رحمی تمام به شهادت رسیده‌اند که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی افزود: کشتار و شکار یک موجود زنده سخت است و کسی که عادت به شکار غیر مجاز می‌کند، و مرتب این کار را انجام می‌دهد به قصی‌القلبی عادت می‌کند.

رفیعی در ارتباط با پیگیری انجام شده در ارتباط با شهادت این شهدا گفت: با دفتر رئیس قوه قضائیه صحبت شده و قرار شد که پرونده ضرب‌الاجلی پیگیر شود و امیدواریم که با پیگیری لازم شرمنده این شهدا نشویم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه هدف از این حضور صرفاً تسلی خاطر بازماندگان بوده است، افزود: سازمان محیط زیست ۱۵۰ شهید محیط بان دارد، اما صدای آنها کمتر شنیده شده است.

پدر شهید میکائیل هاشمی نیز گفت: بنده نخستین نفری بودم که سر پیکر شهدا رسیدم و با چشمانم خودم دیدم که چطور با بی‌رحمی آنها را به شهادت رسانده بودند.

وی افزود: از خودرو تا جایی که تیر خلاص را به آنها زده بودند، حداقل ۲۰۰ متر فاصله بود، اوج نامردی است که این‌طور با همنوع رفتار شود.

پدر شهید هاشمی که خود از بازنشستگان محیط بانی است، گفت: پوکه تیرهای زده شده در محل حادثه موجود بود و من آنها را مشاهده کردم و داغ پسرم زنده است و قطعاً پیگیر خون وی خواهم بود.

وی گفت: همواره حقوق محیط‌بانان نادیده گرفته شده و امیدواریم که پیگیری این موضوع انجام شود.

رفیعی در دیدار جداگانه با مادر شهید مجلل نیز گفت: شهید مجلل محیط بانی بود که فرهیخته و اهل نگارش بود واز محیط بانان فرهنگی به شمار می‌آمدند.

مادر شهید مجلل با تاکید بر اینکه باید انتقام خون فرزند شهید گرفته شود، گفت: شهید مجلل در کودکی پدر خود را از دست داده و از همان سنین طفولیت وی را با دست خالی بزرگ کردم.

وی ادامه داد: با اشاره به اینکه سه روز قبل هم یک تیر دیگری شلیک شده بود که دقیقاً از کنار سر شهید مجلل رد شده بود، افزود: این حادثه در واقع نشانه‌ای برای شهادت فرزندم بوده است.

مادر شهید مجلل خواستار پیگیری دقیق حقوق فرزند شهیدش شد و افزود: از مسئولان می‌خواهم که پیگیر حقوق فرزند شهیدم که یک بسیجی فعال بود و از مقام معظم رهبری لوح دریافت کرده بود، باشند.

وی ضمن قول مساعد به مادر شهید مجلل برای پیگیری خون این شهید افزود: قطعاً پیگیری لازم در ارتباط با این شهدا انجام خواهد شد.

در این دیدار، طی تماس تلفنی با دفتر آیت الله رئیسی، ریاست محترم قوه قضائیه ضمن دلجویی از خانواده هر دو شهید هاشمی و مجلل، مقرر شد قوه قضائیه به صورت ویژه پیگیر شهادت دو محیط بان زنجانی باشد.

نظر شما