شناسهٔ خبر: 46600234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری کرونایی| شناسایی 510 بیمار جدید کرونایی تا تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها

بی‌رحمی کرونا از اسفند 98 تاکنون یک هزار و ۵۶۱ نفر در استان مرکزی قربانی گرفت و 44 هزار و 474 نفر هم را مبتلا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شیوع کرونا از زمستان ۹۸ تا بهار امسال در استان مرکزی یک هزار و ۵۶۱ قربانی گرفت و ۴۴ هزار و ۴۷۴ نفر را درگیر این بیماری کرد.

شدت گرفتن کرونا در موج چهارم طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۱ شهروند استان مرکزی را گرفت، ۶۳ نفر را میهمان بیمارستان‌ها و ۴۴۷ نفر را نیز قرنطینه کرد.

در حال حاضر شدت این بیماری به گونه‌ای است که وضعیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک را در وضعیت بسیار حادی قرار داده و تخت‌های بیمارستانی را شرمنده بیماران!

تعداد مرگ و میر کرونایی به شدت افزایش یافته است و کرونا چند روز گذشته جان چند نفر از اصحاب فرهنگ و هنر این استان را گرفت که در یک نمونه آن استاد حیدر شاه‌حسینی پیشکسوت رسانه‌ای استان را قربانی کرد.

کرونا همچنین  موجب بستری شدن ۲۴ مادر باردار کرونایی شد و به گفته بهمن صادقی‌سده معاون درمان علوم پزشکی اراک از ۲۴ تخت در نظر گرفته شده برای مادران باردار کرونایی در بیمارستان آیت الله طالقانی اراک ۱۸ تخت پر شده و ۶ مادر باردار به دلیل وخامت حال به بیمارستان امیرالمومنین(ع) منتقل شدند.

به گفته وی همچنین تمام بیمارستان‌های شهرهای اطراف اراک تکمیل ظرفیت شده و در شهرهای خنداب و کمیجان کمبود تیم پزشکی و پرستاری خدمات دهی به بیماران را مختل کرده است.

ازدحام جمعیت در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مسوولان دانشگاه را ناچار به تامین ۴ تخت در محوطه کافه برای تریاژ و تزریقات کرد.

در حال حاضر تنها ۶۰۰ تخت خالی در کل استان موجود است و پیش‌بینی می‌شود استان با بحران تخت عادی روبرو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با دراز کردن دست یاری به سوی دستگاه‌های اجرایی، دولتی و غیردولتی برای یاری رساندن به کادر بهداشت و درمان گفته است: «کنترل موج چهارم به تنهایی امکان‌پذیر نیست.»

سیدمحمد جمالیان اظهار کرد: پس از بیمارستان امیرالمومنین(ع)، بیمارستان امیرکبیر به عنوان مرکز دوم کرونا تعیین شد که متأسفانه این مرکز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل ظرفیت شد.

وی افزود: سرعت انتقال و چرخش ویروس و میزان بالای آلودگی کرونا در استان بسیار بالاست و ناچار هستیم بیمارستان‌های حضرت ولیعصر(عج) و آیت‌الله خوانساری را به سانترهای کرونا تبدیل کنیم.

 انتهای پیام/

نظر شما