شناسهٔ خبر: 46568717 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دردسر توئیت‌های ترامپ تمامی ندارد!

توییتر گفته که به دفتر ملی بایگانی آمریکا اجازه نمی‌دهد، توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را در این شبکه اجتماعی در دسترس عموم قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا در حال بایگانی کردن توئیت‌های دونالد ترامپ است تا امکان دسترسی به آنها برای عموم فراهم شود. یک سخنگوی این سازمان به نشریه «پولیتیکو» گفت که این دفتر درباره دسترسی یا عدم دسترسی به این بایگانی در شبکه‌های اجتماعی با نظر شرکت توئیتر مخالف است.

شرکت توئیتر حساب دونالد ترامپ را در ماه ژانویه، پس از حمله روز ۶ ژانویه به کنگره آمریکا، به دلیل «خطر تحریک به خشونت بیشتر» به طور دائم بست.

توئیتر همواره معتقد است که محتوای توئیت‌های ترامپ نباید در این پلتفرم قابل دسترسی باشد. این شرکت در توضیح تصمیم خود گفته بود که پس از بررسی دو توئیت ترامپ به این نتیجه رسیدند که «می‌توانند مشوق تکرار اعمال خشونت‌آمیز روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ باشند و چندین مشخصه در آنها وجود دارد که می‌توانند تشویق به انجام این کار قلمداد شوند».

ترنتون کندی، سخنگوی توئیتر، در بیانیه‌ای به نشریه پولیتیکو گفت: «با توجه به این‌ که ما حساب ترامپ را به طور دائمی به حالت تعلیق درآوردیم، محتوای این حساب مانند قبل یا به شکل حساب‌های بایگانی شده دیگر در دسترس نخواهد بود و این صرف‌نظر از نحوه نگهداری از داده‌ها در دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا است».

دردسر توئیت های ترامپ ادامه دارد

توئیتر بابت بستن حساب ترامپ با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شد، اما همچنان قصد ندارد آن حساب را باز کند.دفتر ملی بایگانی گفت که در تلاش است تا محتوای مزبور در سایت کتابخانه ریاست جمهوری ترامپ قابل بارگیری باشد و تایید کرد که این سوابق شامل همه توئیت‌های دونالد ترامپ خواهد بود.

ترامپ مدت کوتاهی پس از بسته شدن حساب خود گفت که در حال مذاکره با سایت‌های مختلف دیگر بوده و در فکر «ایجاد یک رسانه شخصی در آینده نزدیک» است.

انتهای پیام/

نظر شما