شناسهٔ خبر: 46566143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

عملیات اجرایی احداث سد «گابریک» در هرمزگان از سر گرفته می‌شود

مجید لشکری

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، عملیات اجرایی احداث سد گابریک طی هفته جاری از سر گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمشید عیدانی" در جلسه بررسی و رفع موانع اجرای پروژه احداث سد «گابریک» که با حضور استاندار هرمزگان و مدیر پروژه احداث سد گابریک برگزار شد، با اشاره به همکاری بسیار خوب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در احداث این سد، گفت: سالانه مقدار زیادی از آب‌ باران و سیلاب‌ها به رودخانه‌ها می‌ریزد که احداث سد در این مسیل‌ها می‌تواند زمینه‌ساز و تسهیل‌کننده افزایش اشتغال و توسعه متوازن منطقه شود.
وی اجرای این پروژه را سرمنشاء جهش تولید در حوزه‌های مختلف دانست و عنوان کرد: اجرای این طرح به مدیریت صحیح منابع آبی در شرایط نامساعد بارشی و خشکسالی و همچنین کنترل سیلاب‌های بزرگ مانند سال‌های اخیر کمک خواهد کرد.
عیدانی با بیان اینکه سد گابریک در ۷۵ کیلومتری شرق جاسک واقع شده است، اظهار کرد: این سد ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب را دارد.
وی تامین آب اراضی کشاورزی را یکی از اهداف احداث سد گابریک دانست و افزود: حفاظت مجاورین این سد در برابر سیل‌های سهمگین مخرب و کاهش میزان تخریب خاک‌های زراعی از دیگر مزیت‌های احداث این سد برای مردم منطقه است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان در پایان با اشاره به همکاری و هماهنگی موجود میان نهادهای مرتبط برای اجرای این پروژه، گفت: وجود مشکلات اجتماعی و تعارضات مردمی یکی از دلایل تاخیر اجرای این پروژه بود که با همکاری مسئولان مرتبط از جمله استاندار هرمزگان، نماینده مردم شرق استان هرمزگان و مدیران دولتی، عملیات اجرایی احداث گابریک به سرعت آغاز می‌شود.

نظر شما