شناسهٔ خبر: 46405700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاسخ دانشگاه علوم‌پزشکی به ادعای نماینده سنندج در مجلس: مافیای دارو در این دانشگاه صحت ندارد

گروه استان‌ها - دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان ادعای نماینده مردم سنندج در مجلس مبنی بر وجود مافیای دارو در این دانشگاه را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، در پی انتشار گزارشی با عنوان « واکنش نماینده سنندج در مجلس به چرایی حضور در هیئت امنا دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان » در تسنیم کردستان به تاریخ 04 فروردین‌ماه جاری، دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهارات مطرح شده نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس را رد کرد.

«سید مهدی فرشادان» نماینده مردم سنندج در مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر ارائه توضیحات و شفاف‌سازی درباره چرایی حضور در هیئت امنا دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان، واکنش قابل تأملی از خود نشان داد و از مافیای دارو سخن به زبان آورد و گفت: یقیناً مطمئن باشید، اگر کوچک‌ترین مشکلی را در بنده می‌دیدند همانند آن خانه (ملک تصرفی مربوط به معلولان بهزیستی) رسانه‌ای می‌کردند، چرا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان این کار را نمی‌کنند؟ چون می‌دانند سر منافع مردم دعوا می‌کنم، وقتی من از مافیای دارو سخن به زبان آورده، بدانید اگر اظهاراتم خلاف واقع و شک و شبهه داشت، دو هزار هجمه بر علیه‌ام وارد می‌کردند، چرا هیچ کدام از مسئولان این دانشگاه پاسخ‌گو نیستند؟

خبرنگار تسنیم برای شفاف‌سازی بیشتر و صحت و سقم اظهارات مطرح شده نماینده مردم سنندج در مجلس، موضوع را از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیگیری کرده که ضمن تکذیب این موضوع؛ پاسخ‌های قابل تأملی ارائه داده‌اند. 

دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پاسخ به اظهارات اخیر فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس مبنی بر مافیای دارو و بروز تخلف در حوزه غذا و داروی این دانشگاه و به در دست داشتن مدارک مستند از تخلفات اعلام کرده که "یقیناً در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، مبارزه با مظاهر فساد اداری و مالی ‌و‌ غیره در رأس برنامه‌ها و از خطوط قرمز این دانشگاه و تیم مدیریتی آن بوده و هست، بنابراین از نماینده محترم انتظار می‌رود مدارک و مستندات دال بر وجود تخلف و ‌فساد را در اسرع وقت ارائه کرده تا پس از بررسی، توسط مراجع ذی‌صلاح و ارگان‌های نظارتی برخورد قانونی با متخلف یا متخلفین احتمالی به عمل آید".

دانشگاه علوم پزشکی کردستان همواره آماده پاسخ‌گویی به نقدهای سازنده همه منتقدان عملکرد دانشگاه است اما در عین حال معتقدیم انتقاد زمانی کارساز خواهد بود که فارغ از پیش‌داوری و اتهام‌زنی بی‌سند باشد تا به اصلاح امور منجر شود که اگر غیر از این باشد شائبه غبارآلود کردن فضا برای پیشبرد اهداف شخصی، جناحی و سیاسی پیش خواهد آمد که این امر قطعاً به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا فرشادان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس برای دفاع از خود، مدارک و مستندات لازم مبنی بر وجود مافیای دارو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان را ارائه خواهد داد یا صرف رسانه‌ای کردن این موضوع، ادعایی بیش نیست و به قول خودش خواسته فرافکنی کند! و آنوقت است که ماهیتش بیشتر برای مردم و افکار عمومی روشن‌تر خواهد شد. 

خبرگزاری تسنیم استان کردستان ضمن تداوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی نتیجه، آمادگی انعکاس پاسخ نماینده مردم سنندج در مجلس در زمینه گزارش درج شده را خواهد داشت.

انتهای پیام/481/ ع

نظر شما