شناسهٔ خبر: 46383514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تولید ۴۳۰۰ تن گوشت مرغ و ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در استان و نظارت این مجموعه بر کشتارگاه‌های دام و طیور، نزدیک به ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز و ۴ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر جواد اعلمی اظهار کرد:  از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در این استان و نظارت این مجموعه بر کشتارگاه‌های دام و طیور، نزدیک به ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز و ۴ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ تولید شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا روز گذشته، تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های طیور استان ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار قطعه بوده و تعداد دام کشتار شده در کشتارگاه‌های دام استان نیز بیش از ۵۲ هزار راس گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و در جهت ارائه خدمات بهداشتی مناسب و تامین امنیت غذایی زائران و مجاوران رضوی، کلیه کشتارگاه‌های دام و طیور خراسان رضوی در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده و تمامی محصولات این مراکز با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان وارد چرخه مصرف خواهد شد.

گفتنی است؛ با توجه به اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی از کلیه شهروندان درخواست کرده تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵و ۳۷۲۵۰۰۳۵(شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲(مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان در میان گذاشته و یا  از طریق پیام رسان سروش به آدرس @dampezeshkirazavi پیام های خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نظر شما