شناسهٔ خبر: 46373031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احتمال باد و بوران در سمنان/ آماده‌باش نیروهای راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: احتمال باد و بوران در این استان در ساعات پایانی امشب وجود دارد و نیروهای راهداری در آماده‌باش کامل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان منصورکیایی بعدازظهر امروز در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار کرد: از تمام مردم استان سمنان به خاطر کم و کاستی‌های احتمالی در سال ۱۳۹۹ عذرخواهی کرده و قول می‌دهیم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

وی افزود: من و همکارانم در سال ۹۹ با تمام توان و جدیت تلاش کردیم تا امور راهداری و حمل و نقل در محورهای مواصلاتی استان سمنان را پیگیری کنیم.‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: بروز کولاک در روزهای پایانی سال ۹۹ مشکلات زیادی را برای برخی هم‌وطنان ما ایجاد کرد.

منصورکیایی بیان کرد: از همکاری و مساعدت بسیار خوب پلیس‌راه، هلال احمر، اورژانس و تمامی نیروهای امدادی و خدماتی در کولاک روزهای پایانی سال ۹۹ و بازگشایی جاده‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: معاون عمرانی استاندار سمنان را در تمامی وقایع و بحران‌های استان در کنار خود می‌بینیم که ضمن تشکر از وی و استاندار سمنان، امیدواریم در سال ۱۴۰۰ نیز محبت و عنایت آنها شامل حال ما باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان عنوان کرد: طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از بیست و پنجم اسفندماه آغاز شده و با حضور تمامی همکاران، معاونان و مدیران تا پانزدهم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

خدمات‌رسانی ۲۱ اکیپ راهداری سمنان در طرح نوروزی

منصورکیایی افزود: در طرح نوروزی راهداری استان سمنان، مجموعاً ۱۷۰ نفر از نیروهای تلاشگر این اداره کل در قالب ۲۱ اکیپ راهداری به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنابر گزارش هواشناسی، احتمال بروز باد و بوران در استان سمنان در ساعات پایانی امشب وجود دارد که همکاران ما در آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: هر حادثه و واقعه‌ای به‌عنوان یک تجربه در مسیر راه همکاران ما است که تلاش می‌کنیم از آن درس بگیریم.‌

منصورکیایی تأکید کرد: هم‌اکنون یک گروه مشاور، در زمینه آسفالت مناسب در گردنه آهوان در حال مطالعه جامع بوده و امیدواریم بتوانیم یک کار اساسی در این منطقه به انجام برسانیم.‌

وی ادامه داد: قرارداد آسفالت حفاظتی شامل آسفالت فوکو، ماسه آسفالت و ... به انجام رسیده است که عملیات اجرایی آن در محورهای مختلف بعد از تعطیلات نوروز انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: به‌منظور روکش آسفالت در جاده نظامی قرارداد موردنظر منعقد شده اما تاکنون پیمانکار این طرح تعیین نشده است که امیدواریم با تعیین پیمانکار بتوانیم تا ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت را به انجام برسانیم.‌

منصورکیایی بیان کرد: با تلاش انجام‌شده در منطقه سردره گرمسار و با صرف ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار، لغزندگی جاده در این محور گرفته شده است.

وی اظهار کرد: اقدامات مربوط به تعریض باند سوم از میدان ایوانکی تا اول سردره به طول ۸.۵ کیلومتر به انجام رسیده است.‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: مقرر شده است تا خاک‌برداری مرتبط با تعریض جاده از ابتدای سردره تا اول اتوبان قم توسط اداره کل استان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان انجام شود و بقیه نیز از طریق پیمان به انجام رسد.

منصورکیایی اضافه کرد: تلاش خواهد شد تا پایان دولت تدبیر و امید برخی از طرح‌ها و پروژه‌های راه‌سازی استان سمنان همچون سردره، پیچ لاسجرد و ... به پایان رسد.

وی اظهار کرد: بیشترین دغدغه امسال ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران در ناوگان‌های حمل و نقل جاده‌ای و سلامت آنان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان عنوان کرد: عملیات انتقال مسافران در تمامی اتوبوس‌ها از مبدأ این استان با ۵۰ درصد ظرفیت به انجام رسیده است.‌

منصورکیایی افزود: از ابتدای طرح نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تا چهارم فروردین‌ماه مجموعاً تعداد ۴۳ هزار نفر از خدمات حمل و نقل استفاده کردند.

وی با بیان اینکه متوسط تردد در استان سمنان از ابتدای طرح نوروزی ۶۴۲ تردد در ساعت است، گفت: ترددهای انجام‌شده در محورهای مواصلاتی استان طی دیروز و امروز به نسبت چند روز گذشته قدری افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: با وجود آنکه محدودیتی برای وسایط نقلیه سنگین نداشته و ناوگان سنگین اجازه تردد در کلیه محورها را داشتند؛ اما کاهش تردد وسایط نقلیه را در نوروز امسال شاهد بوده‌ایم.

منصورکیایی بیان کرد: به جز یک مورد تصادف سنگین منجر به فوت تاکنون تصادفی در وسائط نقلیه سنگین در استان سمنان نداشته‌ایم.

ثبت بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در سمنان 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد از ابتدای بازه زمانی نوروز انجام ‌شده است، گفت:‌ برای صدور بلیت، کارت ملی مسافران در سامانه ماسک چک شده و در صورت ابتلای فرد به کرونا در ایام قرنطینه، بلیتی صادر نخواهد شد.‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه در این استان ۳۱ مجتمع رفاهی خدماتی در حال بهره‌برداری است، افزود: طی اسفندماه بازدیدهای جامعی در کل استان از مراکز خدماتی و رفاهی انجام‌ شده است.

منصورکیایی عنوان کرد: از هر مجتمع خدماتی، رفاهی استان سمنان طی ماه گذشته و روزهای آغازین سال جدید، حداقل دو بار بازدید شده است.

وی افزود: ترددها در جاده‌های استان سمنان از روز بیست و پنجم اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با ۵۲ دستگاه ترددشمار در ۲۶ مقطع به‌صورت رفت و برگشت کنترل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: نرخ تردد در بزرگراه امام رضا (ع) در استان سمنان ۵۱۸ تردد در ساعت است که در باند جنوبی ۶۸۸ و در باند شمالی ۳۴۹ وسیله نقلیه تردد داشتند.

منصورکیایی خاطرنشان کرد: ترددهای استان سمنان به نسبت سال ۹۸ به میزان ۷۰ درصد کاهش و به نسبت سال ۹۹ به میزان ۷۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما