شناسهٔ خبر: 46298762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری رزمایش " اقتدار " نوروزی تهران بزرگ/ آماده باش بیش از 273 هزار نفر نیروی پلیس در ایام نوروز

فرمانده نیروی انتظامی در رزمایش " اقتدار " فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از آماده باش بیش از 273 هزار نیروی پلیس در ایام نوروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار " حسین اشتری " در رزمایش " اقتدار " نوروزی  فرماندهی انتظامی تهران بزرگ  اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره ) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای والا مقام  انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم نظم و امنیت بویژه سپهبد شهید حاج " قاسم سلیمانی " و شهیدان عرصه نظم و امنیت و  شهدای سلامت را گرامی می داریم.

 تبریک  حلول سال نو

 وی افزود  پیشاپیش حلول سال نو راتبریک می گویم  نوروزی که البته مصادف با بهار معنویت و اعیاد پربرکت شعبانیه شده است و این تقارن را به فال نیک گرفته و به یکایک مردم شریف ایران و بویژه هم سنگران عزیز خود در نیروی انتظامی و خانواده های محترم آنان تبریک و تهنیت می گویم.

قدردانی از سردار "رحیمی"  و خداقوت به سبزپوشان ناجا

 فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در آستانه حلول سال نو، لازم می دانم  از مجاهدت های ایثارگونه آحاد همکارانم در اقصی نقاط کشور قرددانی کنم، ادامه داد:  از دست اندرکاران  برگزاری رزمایش " اقتدار "  به ویژه  سردار " حسین رحیمی "  و همکاران پرتلاش و خستگی ناپذیرم در  فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قدردانی  می کنم و به همه کارکنان خدوم نیروی انتظامی به پاس تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه خداقوت می گویم.

 امنیت با ثبات در کشور

سردار اشتری با اشاره به فرمایش امام علی (ع) ؛ "امنیت" و "سلامت" را دو نعمت بزرگ برشمرد و افزود:  خداوند را شاکرک به با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)،  برکت خون شهدای گلگون کفن، ایثار و هوشیاری رزمندگان اسلام و انقلاب، مجاهدت های نیروهای مسلح از جمله  تلاش بی وقفه فرزندان ملت در نیروی انتظامی، البته پشتیبانی مردوم از نظام و انقلاب، امنیت با ثباتی در کشور داریم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا ادامه داد  هرچند ایران و تمام دنیا با ویروس منحوس کرونا درگیر شدند و تعداد زیادی در کشورمان جان خودشان را از دست دادند، اما  ثابت کردیم که در عرصه " سلامت" وضعیت خوبی قرار داریم.

فرمانده ناجا افزود: با تلاش نیرو‌های مسلح و کادر درمانی و پزشکی کشور از پیشرفت این ویروس منحوس پیشگیری کردیم؛ کادر درمان ما جهادی دوباره کردند و ما به روح تمامی شهدای مدافع سلامت  درود و رحمت  می‌فرستیم.

سردار اشتری  اضافه کرد:  برخی کشور‌ها ادعای پیشرفته بودن و برخورداری از تجهیزات نوین را داشته و دارند، اما توان مقابله با کرونا را ندارند؛ این در حالی است که کشور ما امروز توانسته این بیماری را کنترل کند.

 حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با شعار "حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت" از آغازین روز‌های ورود این بیماری به کشور، وارد میدان شد و تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس در حوزه اجرای محدودیت‌های کرونایی بیش از ۶۷۰ هزار نفر روز نیرو را به کارگیری کرد؛ همچنین در حوزه محدویت‌هایی که برای اصناف ایجاد شد، پلیس اقدامات بزرگی انجام داد.

 تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان  خود با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری، با اشاره به آماده باش حداکثری نیروهای پلیس از ۲۵ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی عنوان کرد: سبزپوشان ناجا به صورت حداکثری در آماده باش خواهند بود؛ بیش از 273 هزار و 185 نفر از همکارانم  در سراسر کشور به ایفای ماموریت نوروزی می پردازند.

 سردار اشتری بیان کرد:  بیش از 26 هزار و 837 گشت انتظامی اعم از؛ مرزی، اطلاعاتی، انتظامی و راهور  در ایام نوروز فعال خواهند بود که  شامل 12 هزار و 564 گشت خودرویی، 5 هزار و 239 گشت موتوری، 9 هزار  و 34 گشت پیاده می باشد.

 فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی ایستگاه های  ایست و بازرسی ثابت و سیار عنوان کرد :  نیروهای پلیس در ایام نوروز در  98 ایستگاه ایست و بازرسی ثابت،642 ایستگاه سیار و 296 کانکس  فعال هستند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: تامین امنیت منازل مردم در درون شهرها به بهترین نحو اجرایی می شود و در این خصوص خادمین شما در ناجا در آمادباش کامل هستند.

نظر شما