شناسهٔ خبر: 4622284 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئيس جمهور: ‌سفر رئيس جمهور افغانستان به ايران، آغازي براي همکاريهاي وسيع تر (1)

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/01/30
رئیس جمهور گفت: سفر رئیس جمهور افغانستان به ایران ، آغازی برای همکاریهای وسیع تر بین دو کشور در زمینه منافع مشترک خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،‌آقای روحانی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور افغانستان افزود: ‌به جناب آقای اشرف غنی رئیس جمهور کشور دوست و برادر افغانستان و هیات همراهشان خوشامد می گویم .
رئیس جمهور گفت: این سفر در دولت وحدت ملی و دولت جدید افغانستان آغازی برای همکاریهای وسیع تر بین دو کشور در زمینه منافع مشترک خواهد بود از جمله در زمینه مسائل اقتصادی بین دو کشور ، ‌در زمینه انرژی ،‌ در زمینه همکاریها در بخش صنایع و معادن،‌ در زمینه تجارت و سرمایه گذاریهای اقتصادی و همچنین در زمینه ترانزیت، راه آهن ، جاده و توسعه بنادر جنوبی ایران که بتواند افغانستان و سایر کشورهای شرقی و شمالی ما را به آبهای آزاد متصل کند .
آقای روحانی تصریح کرد : ‌همچنین در مذاکرات خصوصی دو رئیس جمهور و مذاکرات عمومی ما بر مسئله حل و فصل مهاجران افغانی در ایران تاکید و قرار شد همه افرادی که در کشور ما حضور دارند به دقت ثبت نام شوند و دو دولت بتوانند تصویب کنند تا افرادی که می خواهند در ایران حضور پیدا کنند چه برای فعالیت اقتصادی و کاری و چه برای تحصیل و مسائل علمی؛ در چارچوب روادید و به طور قانونی این تردد انجام گیرد.
رئیس جمهور گفت‌: در زمینه مسئله مواد مخدر که امروز معضلی برای منطقه و ایران و حتی برای خود افغانستان و کشورهای دیگر است قرار شد هم ، همکاری اطلاعاتی و هم همکاری عملیاتی در مقابل باندهای قاچاق انجام دهیم و هم برنامه ریزی و‌کارهای زیر بنایی در زمینه مسئله زراعت صورت گیرد تا این منطقه و از جمله دو کشور دوست و همسایه بتوانند از این معضل نجات پیدا کنند .
صدا و تصویر دارد

نظر شما