شناسهٔ خبر: 461908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانس24: در تک کماندوهاي اسرائيلي به غزه چهار نظامي زخمي شدند

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/04/22
00:26:22.09
خبرنگار فرانس بیست و چهار در گفت وگویی مستقیم از جنوب مناطق اشغالی فلسطین از زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست در حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه خبر داد.
به گزارش این شبکه تلویزیونی فرانسوی، کماندوهای نیروی دریایی اسرائیل حمله زمینی مختصری را در شمال نوار غزه صورت دادند. در این مدت حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه نیز ادامه یافت و این حملات طی شش روز، صد و شصت و پنج کشته برجای گذاشته است.
ویلی براکسیانو، خبرنگار اعزامی شبکه فرانس بیست و چهار به سدیروت، در جنوب اسرائیل درباره بمباران نوار غزه گفت، هم اکنون که با شما صحبت می کنم اولتیماتوم ارتش اسرائیل به پایان رسیده ولی هنوز بمباران آغاز نشده است. ارتش اسرائیل از ساکنان شمال نوار غزه در اطراف شهرهای بیت لاهیا و بیت حانون خواسته بود که منازل خود را تخلیه کنند، زیرا قصد دارد این مناطق را که راکت های دور برد حماس از این منطقه شلیک می شوند، بمباران کند. ارتش اسرائیل که خواستار تخلیه منازل در این مناطق شده در یافته است که در حال حاضر حدود صد خانواده فلسطینی این منطقه را تخلیه کرده و به مدرسه ای که توسط سازمان ملل متحد اداره می شود، رفته اند.
وی افزود، در حال حاضر بالای سر من صدای پرواز پهپادها و هواپیمای گشت زنی که منطقه را زیر نظر دارند، به گوش می رسد. بالگردهای آپاچی هم در جنوب سدیروت مستقر شده اند اما در حال حاضر بمباران اعلام شده از سوی ارتش آغاز نشده است.
نکته دیگری که لازم است اضافه کنم این است که امروز دو راکت از سوی نوار غزه شلیک شد که در شهر عسقلان در فاصله حدود بیست کیلومتری از شمال نوار غزه فرود آمدند. یکی از این راکت ها موجب مجروح شدن شدید یک نفر در این شهر شد و افراد بسیاری را هم دچار رعب و وحشت کرد. راکت دیگر هم توسط سپر ضد موشکی گنبد آهنین رهگیری شد.
این خبرنگار درباره هدف دقیق اسرائیل از تک کماندوهای اسرائیلی به سمت نوار غزه گفت، هدف آن ها تخریب پایگاه پرتاب موشک و راکت های دور برد حماس بوده است. کماندوهای نیروی دریایی این حمله مختصر را انجام دادند و ارتباطی به حمله زمینی که چند روزی است صحبت از آن مطرح است ندارد. این کماندوها پس از تخریب این پایگاه پرتاب موشک، غافلگیر و با نیروهای حماس درگیر شدند و در نتیجه تیراندازی‌ها در این درگیری چهار نظامی اسرائیلی دچار جراحت جزئی شدند.
وی افزود لازم به ذکر است، حمله زمینی که چند روزی است درباره آن صحبت می شود، آغاز نشده است.
00:29:21.19

نظر شما