شناسهٔ خبر: 46171932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جاده‌های کردستان لغزنده است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد در محور‌های کردستان، روان و عادی بوده، اما وضعیت جاده‌ها لغزنده است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ۲۰:۰۷
کد خبر ۷۶۹۴۹۵۷
دانلود PDF

رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد در محور‌های کردستان، روان و عادی بوده، اما وضعیت جاده‌ها لغزنده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دانش زندی رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به اینکه در برخی محورها، از جمله گردنه صلوات‌آباد، سنندج - قروه، دهگلان، کانی نیمه‌روژه دیواندره، گردنه مروارید کامیاران و گردنه تیتور بارش برف گزارش شده، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

او یادآور شد: در محور سه راهی تکاب - زرینه بارش باران و مه غلیظ و در محور بیجار به دیواندره نیز مه غلیظ گزارش شده است، بنابراین رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کرده و تجهیزات زمستانه نیز همراه داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری در زمان بارندگی به صورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها حضور دارند، اضافه کرد: تردد در برخی محور‌ها از جمله گردنه صلوات‌آباد به دلیل بارش برف دچار اختلال شد که با کمک راهداران مشکل برطرف شد و اکنون تردد به راحتی امکان‌پذیر است.

براساس آمار‌ها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام/ع

نظر شما