شناسهٔ خبر: 46143985 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختتامیه بیست و دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز

مراسم اختتامیه بیست و دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در شیراز به صورت مجازی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۰۷
کد خبر ۷۶۹۲۹۸۷
دانلود PDF

مراسم اختتامیه بیست و دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در شیراز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس در مراسم  اختتامیه بیست و دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت شیراز،گفت: محور‌های این کنگره موضوع عمومی دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی، مدافعان سلامت و بخش ویژه سردار سلیمانی است.

او، بیان کرد: ۸ هزار و ۳۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۳ تا ۵ داور آثار را مورد داوری قرار دادند که با ارسال ۳۶۰ اثر به دبیرخانه مرکزی  داوران  ۸ اثر را به عنوان اثر برتر انتخاب کردند.

 بایرامی، تصریح کرد: در کنار این ۸ نفر برگزیده هر کدام از بخش‌ها نیز سه نفر برگزیده داشت که تعدادی از بخش‌ها نیز نتوانستند امتیاز لازم را کسب کنند و از داوری به دور ماندند.

 در این مراسم از ۶ نفر تقدیر شد که تعدادی از آن‌ها از پیشکسوتان استان فارس در حوزه ادبیات مقاومت هستند.

رئیس سازمان ادبیات ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس، ادامه داد: اولین هدف  کنگره  سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت  جریان سازی فرهنگی و ادبی در کشور با نگاه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت با زبان شعر، شناسایی شاعران جوان و نوجوان، استعدادیابی، تولید آثار ادبی با رویکرد دفاع مقدس و مقاومت و ادبیات پایداری همسو با گام دوم انقلاب است.

او ، افزود: با اختتامیه بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس، کنگره بیست و سوم  نیز  آغاز می شود که رویکرد  این کنگره نگاهی ادبی به اهمیت دفاع مقدس و ادبیات پایداری و دفاع جانانه از وطن  در برابر مستکبران است.

انتهای پیام/ت

نظر شما