شناسهٔ خبر: 46123221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیل پرونده قضائی برای عوامل تهیه و توزیع مواد محترقه در عجب‌شیر

مراغه - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب عجب‌شیر اعلام کرد: خریداری، نگهداری، حمل، توزیع، فروش و هرگونه معامله مواد محترقه جرم است و با عوامل آن از طریق تشکیل پرونده قضایی برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد زمانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال، ضرورت تشدید اقدامات به منظور پیشگیری از تحقق جرائم مذکور را خواستار شد و افزود: عوامل انتظامی میز برای کنترل و جلوگیری از وقوع جرائم مرتبط بویژه ورود صدمه و خسارت به افراد و اموال و اخلال در نظم عمومی در این زمینه وارد عمل می‌شود.

وی همچنین بر اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم توسط شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی شهرستان از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها در خصوص ممنوعیت خرید و فروش مواد محترقه تاکید کرد.

وی افزود: اتاق اصناف عجب‌شیر با اطلاع‌‍رسانی به کلیه اصناف در خصوص عرضه نکردن مواد محترقه وارد عمل شود زیرا مواد محترقه جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شود و خرید و فروش کالای قاچاق جرم است.

به گفته ددستان عمومی و انقلاب عجب‌شیر، هر واحد صنفی که به هر عنوانی مواد محترقه در آن کشف شود، طبق قانون تا پایان تعطیلات پلمپ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی رفتارها در شب چهارشنبه پایان سال موجب تجاوز به حقوق شهروندی، برهم زدن نظم عمومی و آسیب رسیدن به اموال دیگران می‌شود، هشدار داد با متخلفان و افراد در قالب جرم مشهود، برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

وی گفت: پرونده‌های تخلف در این خصوص به صورت متمرکز در شعبه اول دادیاری به عنوان شعبه ویژه در دادسرای عجب‌شیر رسیدگی خواهد شد.

«زمانی» به شهروندان و به ویژه جوانان و نوجوانان توصیه کرد که خود را در معرض چنین مسائلی قرار ندهند و به دسته‌های آتش‌بازی ورود پیدا نکنند تا اتفاق یا صدمه‌ای به آنان وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین صدمه‌های ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری طی سال‌های گذشته به ناحیه دست، صورت و چشم وارد شده، اظهار داشت: این گونه صدمه‌ها غیرقابل جبران است و آثار آن تا پایان عمر روی افراد آسیب‌دیده می‌ماند.

نظر شما