شناسهٔ خبر: 46122875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمدصادق بصیری خبر داد :

آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از فردا

موج نیوز

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از فردا ۲۰ اسفند ماه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، دومین جلسه ستاد انتخابات استان کرمان به ریاست محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، امروز 19 اسفند ماه و با حضور روسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان کرمان برگزار گردید.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در این جلسه با اشاره به دستور شروع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی وزیر کشور عنوان کرد: بر این اساس با صدور ابلاغیه دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور، در اجرای ماده (۴۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ماده (۲۲) آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ماده (۲۱) آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسما از 18 اسفند ماه آغاز شده است.

محمدصادق بصیری بیان داشت: طبق این ابلاغیه، فرمانداران و بخشداران باید بر اساس مواد (۳۵) و (۳۶) قانون مذکور نسبت به تشکیل هیات‌های اجرایی و انجام سایر برنامه‌های انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا طبق برنامه زمانبندی ابلاغی و در مهلت‌های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره (۲) از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از 20 اسفند ماه آغاز می‌شود و ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا از 16 فروردین ماه خواهد بود.

بصیری رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، اطلاع‌رسانی و خبررسانی، پشتیبانی، پاسخگویی دائم به سوالات و فناوری اطلاعات را از نکات حائز اهمیت در برگزاری انتخابات دانست.

وی با اشاره به اینکه از 18 اسفند تا 28 خرداد 1400، 30 فرآیند انتخابات خواهیم داشت، تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان شورای شهر از 20 اسفندماه جاری ساعت 8 صبح آغاز می شود و تا ساعت 16 روز 26 اسفندماه به مدت هفت روز در محل فرمانداری های تابعه صورت می گیرد.

بصیری تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای روستا نیز از 16 فروردین تا 22 فروردین 1400 به مدت هفت روز در بخشداری های تابعه اتفاق می افتد و در مورد تیره های عشایری هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: ماده 30 قانون انتخابات شرایط داوطلبان شوراهای شهر و روستا را اعلام کرده که برخی از این شرایط برای هر دو حوزه شهر و روستا یکسان و برخی شرایط متفاوت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تا 25 اسفندماه جاری مهلت دارند برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند و نامزدهای شورای روستا تا 21 فروردین 1400 مهلت دارند.

وی افزود: کسانی که نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند، باید استعفای خود از مسئولیت کنونی را تا روز ثبت نام تسلیم کرده باشند و برای ثبت نام، مدرک پذیرش استعفاء باید باشد.

بنا بر این گزارش، روسای کمیته‌های  ستاد انتخابات استان کرمان در این نشست گزارشی از روند کار و الزمات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات باشکوه ارائه کردند.

 

نظر شما