شناسهٔ خبر: 46121489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح کرد؛

ورود آهنگ‌های مبتذل به حوزه موسیقی بومی مازندران

عباس زارع در خصوص موسیقی بومی گفت: واقعا برازنده مازندران نیست که در حوزه موسیقی محلی‌مان شاهد ورود آهنگ‌های مبتذل باشیم و این نشان از خلأ تولید محتوای مناسب در این بخش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اختتامیه نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران دوشنبه شب همزمان با ششمین دوره جایزه فیروزه و همچنین جشنواره مجازی «باهم در خانه» که با هدف تولید محتوای در خصوص مبارزه با ویروس کرونا در دو بخش گزارش خبری و یادداشت از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار شده بود؛ در سالن سلمان هراتی با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده برگزار شد.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم اظهار کرد: برای اینکه در حوزه مسائل فرهنگی پیشرفت خوبی داشته باشیم باید تولیدات خوبی انجام دهیم.

وی افزود: خوشبختانه طی سال‌جاری و با تمام محدودیت‌ها، هنرمندان استان در تمامی بخش‌ها فعال بودند و خروجی آن نیز در جشنواره فجر امسال با درخشش مازندران مشهود بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: علیرغم همه این نکات اما نکته قابل تامل این است که بر اساس آمارهای ملی اخذ شده طی سال گذشته، حدود 78 درصد مردم به سینما نمی‌روند، 73 درصد مردم کار هنری انجام نمی‌دهند و این آمارها با این عدد و رقم نشان می‌دهد که باید در این حوزه، اتفاقات کلیدی رقم بخورد.

زارع ادامه داد: جشنواره کالاهای فرهنگی دارای بخش‌های متنوعی نظیر منبت، معرق، زیور آلات، چوب و مد و لباس بود که تولیدات خوبی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد اما بعضا در بازنشر این تولیدات خیلی ضعیف عمل می‌کنیم؛ یک فضای بسیار محدودی ایجاد کردیم، برای خودمان تولید می‌کنیم، خودمان می‌بینیم و پشت این دیوارها واقعا مردم با تولیدات ما بیگانه هستند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تاکید کرد: ما در بحث مد و لباس که همواره مورد استنساخ مسئولان ارشد استانی بودیم، واقعا طی یک سال گذشته واقعا اتفاقات خوبی رقم خورد، هنرمندان پای کار آمدند و باید بگوییم در حوزه تولیدات مشکلی نداریم اما در خروجی و در عرضه تولیدات و همچنین عرضه تولید محتوا با مشکل مواجه هستیم که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

زارع متذکر شد: باید سازمان صمت پای کار بیاید و در شرایط حاضر که هنرمندان خوبی داریم از آن‌ها در قالب تسهیلات کم بهره و تولید حمایت کند تا به یک جایگاه مطلوب در این بخش دست پیدا کنیم.

وی در خصوص موسیقی بومی استان گفت: واقعا برازنده مازندران نیست که در حوزه موسیقی محلی‌مان شاهد ورود آهنگ‌های مبتذل باشیم و این نشان از خلأ تولید محتوای مناسب در این بخش دارد؛ البته در بخش عرضه و انتقال نیز به شدت با مشکل مواجه هستیم.
 
گفتنی است در پایان این مراسم اسامی ذیل حائز رتبه‌های برتر شدند:

در بخش سفال، میثم عفتی قادیکلایی رتبه اول، مشترکا علی محبی و خانم شهرزاد قصابیان حائز رتبه دوم شدند.

در بخش چوب، سیدرضا موسوی راد رتبه اول، سیده سارا طاهرپور رتبه دوم و محمد آیینی حائز رتبه سوم شدند.

در بخش دست بافته، فاطمه اکبری رتبه نخست، الهام افشان زاده حایز رتبه دوم شد.

در بخش البسه و زیور آلات، فاطمه اصغری سلیمانی رتبه نخست، سیده مهدیه اندرخور رتبه دوم و مشترک فاطمه خلیلی و آزاده کارگر حائز رتبه سوم شدند.

در بخش دل‌نوشته خانم فاطمه امیری حائز تنها رتبه برگزیده در این بخش شد.

در بخش محتوای رسانه‌ای و گزارش خبری، مجتبی قربانی خبرنگار بلاغ نیز حائز تنها رتبه برگزیده این بخش شد.

انتهای پیام/

نظر شما