شناسهٔ خبر: 46105587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۳۵۰ مددجو از مراکز خدمات بهزیستی آستارا بهره‌مند شدند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آستارا با اعلام افتتاح سه مرکز "مثبت زندگی" با همکاری این اداره و مشارکت بخش خصوصی، از بهره‌مندی هزار و ۳۵۰ مددجو از خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری این مراکز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ صبح امروز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری همزمان با سراسر کشور ٨١ مرکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" در گیلان گشایش یافت و فریبرز خورشیدی رئیس اداره بهزیستی آستارا امروز در خصوص مراکز "مثبت زندگی" این شهرستان گفت: ۲ مرکز در شهر آستارا و یک مرکز در شهر لوندویل دایر شد و پرونده های هزار و ۳۵۰ مددجو به این مراکز سپرده شده است.

وی بیان کرد: برای راه اندازی هر یک از این مراکز با مشارکت بخش خصوصی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و ۲۱ نفر شامل مددکار، مدیر و مسئول فنی در این مراکز شاغل هستند.

وی افزود: ۲۲  خدمت بهزیستی از جمله ثبت درخواست فرزندخواندگی، پیگیری امور مددکاری خانوارهای تحت پوشش، نیازسنجی مددجویان، شناسایی داوطلبان و خیران، جلب مشارکت های مادی و غیرمادی و سنجش شنوایی و بینایی در این مراکز ارائه می شود.

خورشیدی گفت: فعالیت آنها از تردد غیرضروری معلولان به اداره بهزیستی خواهد کاست و مراکز مثبت زندگی مبتنی بر پایه شبکه الکترونیک هستند و در آنها برای هر خانوار مددجو، پرونده الکترونیکی تشکیل می شود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا افزود: مهم ترین دستاورد مراکز مثبت زندگی ایجاد عدالت در خدمات، آگاهی و شناخت اقشار مختلف نسبت به هدف ها و برنامه های سازمان بهزیستی و رضایتمندی جامعه است.

 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم در این رابطه گفت: سازمان بهزیستی با اجرای ماموریت ‌های متنوع برای بهتر زیستن مردم، با اقشار مختلف جامعه ارتباط دارد و خدمات آن مختص نیازمندان و مددجویان نیست.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: کارکنان بهزیستی باید از ظرفیت‌ های فرهنگی و اجتماعی آستارا در خدمات رسانی خود استفاده کنند و برای پیشگیری از آسیب‌ هایی نظیر طلاق و اعتیاد، آموزش جامعه هدف ضرورت دارد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

نظر شما