شناسهٔ خبر: 46097285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون صندوق نوآوری خبر داد:

حمایت ۵۰۰ میلیون تومانی بلاعوض از شتاب دهنده‌ها

تهران- ایرنا- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شتاب دهنده‌ها سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خدمات حمایتی بلاعوض از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، سیاوش ملکی فر روز دوشنبه در بیستمین رویداد دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه فناوری نانو افزود: حوزه فناوری کشور به واسطه سیاست هایی که به کار برده شده و سیاست هایی که در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در حال استفاده است همه پیش از این در توسعه فناوری نانو در کشور و از سوی ستاد نانو تمرین شده و بعد از آن در اکوسیستم فناوری کشور گسترش یافته و استفاده می شود.

وی درباره فعالیت استارتاپ ها و حمایت از آن توسط صندوق نوآوری بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در این راستا برنامه هایی برای شتاب دهنده ها در نظر گرفته است. ارایه تسهیلات قرض الحسنه ۳ میلیارد تومانی برای رهن فضای فیزیکی و سرمایه در گردش قرض الحسنه به شتاب دهنده ها به دلیل مواجهه با ریسک بالایی که در همکاری با استارتاپ ها دارند از آن جمله است.

ملکی فر ادامه داد: شتاب دهنده ها می توانند سالی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خدمات حمایتی بلاعوض از صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه های مختلف از جمله  مالکیت فکری، اخذ استاندارد، نمایشگاه داخلی و خارجی و آموزش دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به هم رسانی استارتاپ ها به سرمایه گذاران توسط شتاب دهنده ها یک حلقه مفقوده است، افزود: در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی پلتفرم دوشنبه های استارتاپی را طراحی کرد و در حال حاضر بیستمین رویداد آن در حوزه نانو برگزار می شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری یادآور شد: در رویداد دوشنبه های استارتاپی تمام سرمایه گذاران، صندوق های پژوهش و فناوری، صندوق های جسورانه بورسی، صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر دعوت می شوند و طرح های استارتاپی ارایه خواهد شد. تاکنون ۱۲۵ استارتاپ طرح خود را ارایه کرده اند و در مجموع  بیش از  ۳۵۰ میلیارد تومان در خواست جذب سرمایه داشته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع این رویدادها ۳۴ میلیارد تومان جذب سرمایه به صورت قطعی اتفاق افتاده است، گفت: جذب سرمایه استارتاپ ها لزوما از طریق صندوق های پژوهش و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی نبوده و از طریق سرمایه گذاری خصوصی و شخصی بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری صورت گرفته است. 

ملکی فر اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویدادها شناساندن بازار استارتاپ ها و جذابیت آن بود و خوشبختانه بخش خصوصی ورود کرده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر  ۲۵ میلیارد تومان جذب سرمایه نیز در حال انعقاد است.

وی تصریح کرد: امروز در بیستمین رویداد دوشنبه های استارتاپی ۶ استارتاپ نانو و فردا نیز در رویداد دوشنبه های استارتاپ ۶ حوزه هم گرا برگزار خواهد شد.

نظر شما