شناسهٔ خبر: 46083253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارسال ۴۰۰ پرونده از طریق سامانه سیمبا به تعزیرات حکومتی جنوب کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: ۴۰۰ پرونده از طریق سامانه سیمبا به تعزیرات حکومتی جنوب کرمان ارسال شده که مجموع ارزش ریالی تخلفات کشف شده در آنها، بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

مسلم مروجی‌فرد در گفت‌گو با خبرنگار فارس در جنوب کرمان با اشاره به تلاش و عملکرد خوب بازرسان سازمان صمت گفت: پیش از راه‌اندازی سامانه سیمبا، پرونده‌های تخلف صنفی که از سوی بازرسان این سازمان تشکیل می‌شد به‌صورت دستی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شد که این روش موجب کندشدن روند رسیدگی به پرونده‌ها بود و مدت زمان زیادی برای رسیدگی به پرونده‌ها هدر می‌رفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه سیمبا در این سازمان از ابتدای شهریورماه امسال توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور، سرعت عمل بازرسان سازمان در رسیدگی به شکایات صنفی را بالا برده و روند رسیدگی به تخلف و صدور حکم را تحت نظارت و کنترل دقیق قرار می‌دهد.

مروجی‌فرد تاکید کرد: طبق اطلاعات ثبت‌شده در این سامانه از تاریخ ۱۵ بهمن ماه تا ۱۵ اسفندماه، این سازمان با ثبت ۱۳۱ عملیات در شاخص میانگین تعداد عملیات‌های بازرسی به ازای هر بازرس، رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی گفت: با وجود مشکل کمبود نیروی بازرس در جنوب کرمان، طی یک ماهه قبل ۲ هزار و ۵۰۶ عملیات بازرسی از صنوف در منطقه انجام شده است.

 مروجی‌فرد همچنین افزود: در همین زمان، ۴۰۰ پرونده از طریق سامانه سیمبا به تعزیرات حکومتی ارسال شده که مجموع ارزش ریالی تخلفات کشف شده در آنها، بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از مردم خواست چنانچه در هرکدام از واحدهای صنفی تخلفاتی از قبیل امتناع از فروش، گرانفروشی و یا انبار ذخیره کالا غیر متعارف (احتکار کالا) مشاهده کردند، با سامانه ١٢٤ (رسیدگی به تخلفات صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان) در تمامی شهرستان‌ها تماس گرفته و یا از طریق آدرس اینترنتی www.124.ir شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

نظر شما