شناسهٔ خبر: 46082261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

برخی قوانین صنعت چاپ نیازمند اصلاح و بازنگری است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: برخی قوانین صنعت چاپ نیازمند اصلاح، بازنگری و رفع نواقص است تا فعالان این حوزه بتوانند بهتر و موثرتر به وظایف خود عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ اصفهان اظهار داشت:فعالان این صنعت با مشکلات و مسائلی مواجهند که بعضی از آنها نیازمند اصلاح قوانین و در مورد بعضی از آنها باید قانون جدیدی تدوین شود.

وی با بیان اینکه این صنعت جزو پنج صنعت مادر دنیاست که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد ادامه داد: احصای مسائل را به اتحادیه صنعت چاپ پیشنهاد دادیم که مسائل و مشکلات خود در زمینه ایجاد و اصلاح قانون را جمع بندی کنند تا بتوانیم در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس مطرح کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان افزود: مسائل و مشکلات دولت فعالان صنعت چاپ را هم در جلسه‌ای با استاندار و معاون اقتصادی استاندار اصفهان پیگیری خواهیم کرد تا به خوبی بتوانیم از این صنعت حمایت و تسهیل گری و بر فعالیت آنها نظارت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از چاپخانه داران کوچک بیشتر حمایت کنیم و چاپخانه‌های بزرگ را هم تقویت کنیم اضافه کرد: باید بخش خصوصی را در حوزه صنعت چاپ را بیشتر تقویت کنیم تا سرمایه گذاران بیشتری در این عرصه حضور پیدا کنند و فعالان موجود این حوزه هم بتوانند بهتر فعالیت کنند.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه مهمترین مسائل و مشکلات فعالان حوزه چاپ در زمینه کاغذ و تجهیزات است خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد از نیازهای فعالان این صنعت از طریق واردات انجام می‌شود و باید برای رفع مساله تامین مواد اولیه، کاغذ و تجهیزات چاپی به آنها کمک کنیم.

وی بیان کرد: همه مواردی که در عرصه تبلیغات، چاپ و انتشارات توسط چاپخانه‌ها باید انجام شود و به همین دلیل لازم است که مشکلات این افراد احصا و در حد توان برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اظهار داشت: فعالان صنعت چاپ هم به‌واسطه شیوع کرونا با آسیب و مشکل مواجه شدند اما این آسیب کمتر از صنعت‌ و مشاغل دیگر بوده است که امیدواریم با پایان کرونا همه مشاغل بتوانند به کار خودشان ادامه دهند.

وی گفت: مراسم تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اصفهان قرار بود همزمان با یازدهم شهریور و روز صنعت چاپ برگزار شود اما با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری فراهم نشد و امروز در ماه مبارک رجب این مراسم برگزار شد.

حجت الاسلام معتمدی افزود: اصفهان در حوزه صنعت چاپ از جمله استان‌هایی است که از سرمایه‌گذاران بسیار خوبی برخوردار است و به‌عنوان قطب صنعت چاپ کشور محسوب می‌شود و امروز به پاس قدردانی از زحمات و خدمات فعالان این صنعت تعدادی از این افراد انتخاب و در این مراسم از آنها تجلیل و قدردانی شد.

 مراسم تجلیل از پیشکسوتان و تلاشگران عرصه صنعت چاپ استان امروز یکشنبه در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.

هم اکنون برای حدود ۴۰۰ چاپخانه در استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پروانه تاسیس صادر شده است و حدود ۹۰ درصد چاپخانه ها زیرمجموعه وزارت ارشاد محسوب می شوند ولی تعدادی از آنها که در شهرک‌های صنعتی قرار دارند، پروانه فعالیت خود را از وزارت صنعت دریافت کرده‌اند.

نظر شما