شناسهٔ خبر: 46079336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

بهره‌برداری از ۱۳ هزار طرح عمرانی و زیربنایی برکت در سال ۹۹

کرج- مدیرعامل بنیاد گفت: تعداد طرح‌های عمرانی و زیربنایی افتتاح شده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۹۹ به بیش از ۱۳ هزار طرح رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت امیرحسین مدنی ضمن بیان این مطلب افزود: ۱۳ هزار و ۳۳ پروژه عمرانی و طرح زیربنایی برکت شامل ساخت مدرسه، احداث و تکمیل مسکن محرومین، اجرای پروژه‌های آب‌رسانی، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و ساخت مسجد و مراکز فرهنگی و هنری در سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل رسیده است.

مدنی با تاکید بر اجرای پروژه‌های عمرانی به موازات اشتغال‌زایی در مناطق محروم گفت: امسال ۱۲ هزار مسکن محرومین ویژه سیل‌زدگان، خانواده‌های دارای حداقل دو معلول و مددجویان روستایی احداث، تکمیل و تحویل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در دی‌ماه سال جاری، ۴۰۰ پروژه آب‌رسانی به بیش از یک‌هزار و ۱۵۰روستا به بهره‌برداری رسیده است. اجرای این پروژه‌ها، امکان دسترسی به آب آشامیدنی را برای یک میلیون نفر فراهم آورده است.

افتتاح ۲۸ هزار و ۷۷۰ طرح زیربنایی در سال ۹۹
مدنی با بیان اینکه این بنیاد در سال ۹۹ و در دو مرحله، ۲۵۰ مدرسه را در مناطق محروم و روستایی کشور افتتاح و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق کرده است، اظهار امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه ساخت هزار مدرسه سوم برکت در مناطق روستایی و عشایری، دیگر شاهد مدارس ناایمن، کانکسی، خشتی و گلی در کشور نباشیم.

وی درباره عملکرد بنیاد برکت در حوزه سلامت نیز توضیح داد: در بهمن‌ماه امسال ۳۳ مرکز بهداشتی و درمانی شامل سه بیمارستان در شهرهای تیران و کرون، نی ریز و دزفول و ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم سراسر کشور افتتاح و به شبکه بهداشت و سلامت افزوده شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: همچنین ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی توسط بنیاد در سال ۹۹ ساخته و در اختیار مردمان مناطق محروم و کمتر برخوردار قرار گرفته است.

مدنی با اشاره به برخورداری چهار هزار و ۵۰۰ روستا از خدمات عمرانی بنیاد برکت تاکید کرد: با راه‌اندازی ۱۳ هزار و ۳۳ پروژه در سال ۹۹، مجموع پروژه‌های عمرانی و طرح‌های زیربنایی افتتاح شده بنیاد به ۲۸ هزار و ۷۷۰ طرح رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: بنیاد برکت همچنین ۱۹ هزار و ۹۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی دیگر را نیز در دست ساخت و تکمیل دارد.

نظر شما