شناسهٔ خبر: 46077555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیرکشور:

کلیات طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به تصویب رسید/ سفر به شهرهای زرد و آبی با رعایت مضاعف پروتکل‌ها بلامانع است/تدوین پروتکل‌های بهداشتی جدید برای 16 دستگاه اجرایی

الهام مرادی

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: درخصوص سفرهای نوروزی پروتکل های جدید را تدوین کردیم تا به 16 دستگاه اجرایی ابلاغ شود تا علاوه بر اجرا، نظارت دقیق بر آن صورت گیرد تا پس از نوروز با شیوع گسترده ویروس مواجه نشویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا‌؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیرکشور در صد و سی و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز آخرین جلسه شورای اجتماعی کشور در سال 1399 برگزار شد و تلاش کردیم به صورت یک هفته درمیان علی رغم وجود کرونا و آثار آن، این جلسات را تشکیل دهیم و خوشبختانه تصمیمات بسیاری خوبی هم در این جلسات اتخاذ شد.

او افزود: امروز ادامه جلسه قبل یعنی بررسی آسیب های اجتماعی کرونا بود و در فاصله این کارگروه ها تشکیل جلسه دادند و امروز گزارش آن را ارائه کردند و حاصل جمع بندی این شد که همه دستگاه های مرتبط با موضوعات اجتماعی آسیب های موجود چه الان و چه پساکرونا را احصا کنند و طرح های خود را پیشنهاد دهند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: مقرر شد اقداماتی درخصوص جلوگیری، کاهش و مدیریت آسیب های اجتماعی صورت گیرد و دستگاه ها برنامه های خود را ارائه دهند تا دستگاه های معین و همکار مشخص شوند و ما بتوانیم گزارشات را دریافت کنیم.

وزیر کشور گفت: طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از دستور جلسات دیگر ما بود. از سال 95 که قرار شد شورای اجتماعی با نگاه جدید و مبتنی بر دستور رهبر معظم انقلاب کار را شروع کند، طرح جامعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی تدوین کردیم و طبق آن همه دستگاه های مسئول و معین مشخص شدند و تاکنون براساس آن کار ها انجام می شد اما با توجه به تجربیاتی که کسب کردیم و وظایفی که قانون برنامه ششم برعهده ما گذاشته ظرف دوسال گذشته دستگاه ها موظف شدند کارگروه هایی با عضو بیش از 300 نفر تشکیل دهند تا بر این موضوع کار کنند.

رحمانی فضلی افزود: امروز طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید تا با این کار هم هدف گذاری کنیم هم اولویت های ما مشخص شود چون آسیب های اجتماعی در یک رتبه مشخص نیستند بنابراین باید اولویت هایی صورت گیرد تا متناسب با آن منابع مالی اختصاص دهیم.

وزیر کشور گفت: موضوع بعدی کرونا و نوروز و مسافرت ها بود. قرار شد به جز شهرهای قرمز و نارنجی ورود به بقیه شهرها بلامانع باشد البته این اتفاق باید با رعایت پروتکل ها به صورت مضاعف رخ دهد و ما پروتکل های جدید را تدوین کردیم تا به 16 دستگاه اجرایی ابلاغ شود تا علاوه بر اجرا، نظارت دقیق بر آن صورت گیرد تا پس از نوروز با شیوع گسترده ویروس مواجه نباشیم.

او تاکید کرد: مقام معظم رهبری دیروز تاکید کردند مردم به دستورات ستاد ملی کرونا توجه کنند حتی ایشان اعلام کردند امسال سفر نخواهند کرد بنابراین توصیه ما این است که سفرها در حداقل و رعایت ها حداکثر باشد.

//انتهای پیام:5

بیشتر بخوانید:

نظر شما