شناسهٔ خبر: 46076079 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۹۰ درصد غرق شدگان خارج از محدوده منجیان بوده‌اند

براساس آمار منتشر شده، ۹۰ درصد افرادی که غرق شده‌اند خارج از محدوده منجیان بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، بیژن پیریایی سرپرست کمیته پیشگیری از غرق شدگی با اشاره به برخی آمار مستند در رابطه با مغروقین، عنوان کرد: طبق آماری که بهار سال جاری مورد بررسی قرار گرفت حدود ۹۰ درصد افرادی که غرق شده اند خارج از محدوده منجیان غریق، استخرها و طرح های سالم سازی سواحل جان خود را از دست می دهند. همچنین طبق آمار ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته حادثه غرق شدگی برای ۳۶ درصد افراد در رودخانه ها رقم خورده نه دریا و استخرها. 

سرپرست کمیته پیشگیری از غرق شدگی با بیان اینکه به طور میانگین سالیانه حدود ۱۰۰۰ نفر در ایران غرق می شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار فوق تنها حدود ۱۰۰ نفر از مغروقین در محدوده استقرار ناجیان هستند و مابقی افراد خارج از این محدوده ها با مشکل مواجه شده و جان خود را از دست می دهند. 

وی بر اساس این آمار اهمیت فعالیت کمیته پیشگیری از غرق شدگی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: پیشگیری از غرق شدگی یکی از مهمترین کمیسیون های فعال در فدراسیون جهانی نجات غریق است با این حال پیشینه فعالیت و برنامه های پیشگیری از غرق شدگی در ایران خیلی پررنگ نیست. این کمیته تیرماه امسال (دوره ریاست قبلی) با پیشنهاد و طراحی بنده تشکیل شد ولی عملا با مدیریت جدید فدراسیون فعالیت هایش را به طور جدی آغاز کرد. 

پیریایی از کارگروه های شورای راهبردی، آمار و انفورماتیک، استان ها، رسانه، تحقیق و توسعه  و آموزش به عنوان ۶ کارگروه زیر مجموعه کمیته پیشگیری از غرق شدگی یاد کرد و اینکه تشکیل کارگروه تحقیق و توسعه با حضور نیروهای متخصص، از اولین گام های برداشته شده در راستای آغاز به کار این کمیته است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما