شناسهٔ خبر: 46063748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار مناطق تهران، تجلیل از فعالان و دوستداران محیط زیست در منطقه ۲

تهران- ایرنا- به مناسبت هفته منابع طبیعی، مراسم غرس نهال و تجلیل ازفعالان محیط زیست با حضور مدیران شهری منطقه ۲ و خانواده معظم شهدا در گلزار شهدای گمنام بوستان پرواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲، حسن صفات، روز شنبه سرپرست این شهرداری در مراسم کاشت نمادین نهال که با حضور جمعی از فعالان محیط زیست، مدیران شهری و خانواده معظم شهدا در گلزار شهدای گمنام برگزارشد، گفت: توسعه پایدار کشورها در گرو توجه به مسائل زیست‌ محیطی به خصوص فضای سبز است که باید توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز و کاشت درخت برای آیندگان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه  نقض فضای سبز به عنوان ریه جامعه، در سلامتی و زندگی انکار ناپذیر است گفت: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصتی برای توجه به محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز است تا با کاشت نهال اهمیت هوای پاک و طبیعت سبز را بار دیگر مورد تاکید قرار دهیم.

صفات افزود: اجرای برنامه های توسعه شهری برمبنای حفظ محیط زیست از مهم ترین رویکردهای مدیریت شهری است و برهمین اساس مدیریت شهری منطقه با اجرای نهضت درختکاری اهتمام ویژه ای برای کاشت نهال و حفاظت از محیط زیست دارد.

سرپرست شهرداری منطقه ۲ تاکید کرد: باید فرهنگ درختکاری را در جامعه توسعه دهیم و بدین شکل در حفاظت از محیط زیست نقش آفرین باشیم.

بر اساس این گزارش در این مراسم  ضمن غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، ۵۰ اصله نهال به نام شهدا غرس شد.

برگزاری مراسم روز درختکاری در منطقه ۱۹

مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور احمد مسجد جامعی، مجید فراهانی، شهربانو امانی و الهام فخاری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۹، مدیران شهرداری و شورایاران منطقه در بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

در این مراسم مجید فراهانی عضو و رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مسئله درختکاری، گسترش فضای سبز و حفظ باغات از موارد مورد توجه در شورای پنجم بوده است، گفت: با لغو مصوبه برج باغ ها که عملاً بیش از ۲ هزار باغ در کمتر از ۱۵ سال در شهر تهران از بین رفته بود، جلوی تخریب باغات باقیمانده شهر تهران گرفته شد، ضمن اینکه با اختصاص بودجه مستقیم، باغات شهر تهران تملک و حفظ شد و امروز نیز شاهد آن هستیم که در سال ۹۹ نزدیک به ۳۰ پارک به فضای شهر تهران اضافه شده است.

وی بیان کرد: در طول مدیریت شهری جدید این منطقه هر روز شاهد اجرای پروژه های مختلف و اتفاقات چشمگیری در توسعه و آبادانی آن بوده ایم.

فراهانی ادامه داد: به همت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در برنامه و بودجه و برنامه سوم توسعه مصوب شد که سالانه ۱۰ درصد از بودجه مناطق کم برخوردار به سمت متوسط بودجه اضافه و ۱۰ درصد بودجه مناطق برخوردار کاهش و به سمت متوسط بودجه آورده شود که برهمین اساس نیز خوشبختانه بودجه منطقه ۱۹ به نسبت جمعیت به متوسط بودجه رسیده و نسبت به سالهای گذشته ۴۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که فاصله منطقه ۱۹ با دیگر مناطق به حداقل کاهش یافته و شهر تهران در یک فضای آرام به رشد و توسعه متوازن دست یابد.

همچنین در این مراسم شهردار منطقه ۱۹ نیز با اشاره به افزایش آلایندگی شهر تهران و در نتیجه بروز بیماری و مرگ و میر بر تعمیق و توسعه فرهنگ درختکاری به عنوان یک وظیفه همگانی تأکید کرد و این موضوع را از نان شب نیز واجب تر دانست.

علی توکلی با اشاره به ضرب المثل اینکه دیگران کاشتند و ما بهره بردیم گفت: وظیفه ما نهادینه سازی و ترویج این فرهنگ در میان عموم مردم و حتی فرزندانمان است.

در این مراسم از چند تن از خانواده شهدا و جانبازان تقدیر شد و در ادامه نیز اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران شهرداری و شورایاران منطقه به همراه جمعی از رکاب زنان تیم دوچرخه سواری  به غرس نهال در فضای بوستان پرداختند.

پیوستن ۳۹ کوچه به طرح کوچه دوستی و سبز در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ گفت: اجرای طرح کوچه «دوستی» و کوچه «سبز» باهدف تعلق محله ای و مشارکت اهالی ۲ کوچه دوستی و ۹ کوچه سبز به اجرا در آمده است که به دلیل استقبال همشهریان از این طرح ۲۸ معبر محلی دیگر نیز روند اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

داود لطفی در این باره گفت: باتوجه به نزدیک شدن ایام نوروز و لزوم افزایش نشاط و شادی در جامعه دو طرح کوچه «دوستی» و کوچه «سبز» در این منطقه با همیاری شهروندان در ۱۱ کوچه به اتمام کامل رسید و در نظر داریم ۲۸ کوچه دیگر را با همین رویکر مرحل اجرای آن را آغاز کنیم.

وی افزود: در طرح کوچه دوستی که با مشارکت شهروندان صورت می گیرد دیوارهای کوچه توسط اهالی همان کوچه رنگ آمیزی می شود و در طرح کوچه سبز اداره زیباسازی شهرداری منطقه رنگ آمیزی آن را بر عهده دارد، همچنین در برخی از این کوچه ها المان های بازیافتی با لاستیک های بازیافتی رنگ آمیزی و برای کاشت گل و گیاه احداث شده است.

شهردار منطقه ۱۷ اضافه کرد: در اجرای این طرح ۱۱ هزار متر مربع نصب داربست و ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع سیمان به کار گرفته شده است، همچنین ۱۱هزار و ۵۰۰ متر مربع رنگ‌آمیزی جداره ها، ۱۰ هزار متر مربع شستشوی جداره ها و ۲هزار و ۸۰۰ متر مربع رنگ آمیزی دیواری صورت گرفته است.

وی اولویت اجرای طرح «کوچه دوستی» و «کوچه سبز» در محلات این منطقه را مربوط به بافت قدیمی آن دانست، افزود: از مهم ترین هدف های اجرای این طرح زیبا و شاداب سازی این محلات است همچنین بررسی ها و کار کارشناسی برای انتخاب کوچه های مورد نظر صورت گرفته است.

نظر شما