شناسهٔ خبر: 46056885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام:

ائمه جمعه و هیئت امنای مساجد محور اصلی برنامه های کانون های مساجد هستند

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه با بیان اینکه فرش نفیس اهدایی بچه های مسجد به آستان مقدس حرم ابوالفضل العباس(ع) ۹۵ درصد پیشرفت دارد، گفت: کارآفرینی در کنار فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۶ اسفند) در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام به منظور گرامیداشت ۱۸ اسفند، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر اساس  مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح کشور تاسیس و راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه استان ایلام یکی از اولین استان هایی است که فعالیت کانون های مساجد در آن شروع شده و تا کنون نیز منشا برکات فراوانی برای خضور جوانان در مساجد بوده است، ابراز کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در واقع متولی اصلی مساجد است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی تعامل بسیار خوبی با این نهاد دارند.

 

وی ابراز کرد:  ما نیز به عنوان همکار در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، محوریت فعالیت های و برنامه های فرهنگی را بر مدار امام جماعت و هیئت امنای مساجد قرار داده ایم، چرا که هیئت امنا، مدیریت مسجد را بر عهده دارند و نقش مهمی در تأسیس و راه‌اندازی و فعالیت های کانون های مساجد دارند و  برای هر فعالیتی در مسجد، بیشترین تعامل با هیئت امنای مساجد انجام می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف استان فعالیت دارند، یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق محروم و مناطقی فعالیت می کنند که سایر دستگاه های فرهنگی حضور کمتری دارند.

 

چراغی پور با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری در سطح مناطق محروم استان فعالیت دارند، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در راستای جذب جوانان به مساجد با برنامه های متنوع و جذاب انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه توجه به کارآفرینی در کنار سایر فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح کانون های مساجد به ویژه در مناطق محروم استان از جمله قالی بافی و پرورش دام و قارچ در دستور کار قرار دارد، افزود: تا کنون موفقیت های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جوار مساجد برای اعضای کانون های فرهنگی و هنری به ویژه در مناطق روستایی استان انجام شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه  فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح مراکز دانشگاهی و علمی و سایر مراکز نیز گسترش داده شده است، تصریح کرد: هدف ما بر این است که بعد از حضور جوانان ما در دانشگاه و سایر مراکز، پیوند و ارتباط آنها با مساجد همچنان تداوم داشته باشد.

 

حجت الاسلام چراغی پور ابراز کرد: فرش دستباف نفیس اهدایی بچه های کانون های مساجد استان با ۹۵ درصد پیشرفت به آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز با همت بچه های مسجدی و اعضای کانون های فرهنگی و هنری روستای گچ کوبان در مراحل پایانی قرار دارد که به زودی از طرف بچه های مسجد به این آستان مقدس تقدیم می شود.

 

وی با بیان اینکه ۸۶ باب کتابخانه عمومی در سطح استان در مناطق روستایی و شهری فعالیت دارند، خاطرنشان کرد:  هر کدام از این تعداد کتابخانه عمومی دارای بیش از ۵ هزار جلد کتاب در حوزه های مختلف علمی، دینی، مذهبی و ادبی و سایر موضوعات به ویژه کتاب های کمک آموزشی هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان با تقدیر از همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در همکاری و تعامل بی شائبه با کانون های مساجد، بر اجرای برنامه ها و فعالیت های مشترک بین دو نهاد تاکید کرد.


 

پایان پیام/92

نظر شما