شناسهٔ خبر: 46055840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس هیأت مدیره اتحادیه فدرال حمایت از اقتصاد خارجی آلمان:

اروپا از اینستکس برای احیای تجارت خارجی با ایران استفاده کند

تهران- ایرنا- رئیس هیأت مدیره اتحادیه فدرال حمایت از اقتصاد خارجی آلمان با بیان اینکه اینستکس تاکنون فقط یک تراکنش در سال ۲۰۲۰ داشته است، تاکید کرد: آلمان، فرانسه و سایر کشورهای شرکت‌کننده عضو اتحادیه اروپا با استفاده از امکانات اینستکس تجارت با جمهوری اسلامی ایران را دوباره احیا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در برلین، «میشائیل شومان»  رئیس هیأت مدیره اتحادیه فدرال حمایت از اقتصاد خارجی آلمان (BWA) پس از دیدار با «محمود فرازنده» سفیر ایران در آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: صداهایی که این روزها از حوزه سیاست درباره برجام، لغو تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط اقتصادی به گوش می‌رسد، بار دیگر نشان می‌دهد که منافع ایالات متحده آمریکا و منافع اروپا همخوانی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تشدید اختلافات سیاسی نمی‌تواند به نفع اقتصاد آلمان و صدها شرکتی باشد که علیرغم کاهش شدید روابط تجارت خارجی دوجانبه به واسطه تحریم‌های آمریکا کماکان در حوزه‌های مختلف در ایران فعال هستند، اظهار داشت: حضور بیش از ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های آلمان نشان‌دهنده ظرفیتی است که در روابط علمی و تکنولوژیکی با این قدرت منطقه‌ای خلیج فارس نهفته است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه فدرال حمایت از اقتصاد خارجی آلمان با اشاره به راه‌اندازی اینستکس از سوی کشورهای اروپایی تصریح کرد: اینستکس که در سال ۲۰۱۹ توسط چند کشور عضو اتحادیه اروپا ایجاد شد،  متأسفانه تاکنون فقط قادر به انجام یک تراکنش تجاری در مارس ۲۰۲۰ بوده است.

شومان به کشورهای اروپایی توصیه کرد: آلمان، فرانسه و سایر کشورهای شرکت‌کننده عضو اتحادیه اروپا به نفع کشورهای اروپایی با اعتماد به نفس عمل و از امکانات این مکانیسم استفاده کنند تا بتوانند فعالیت‌های تجارت خارجی با جمهوری اسلامی ایران را دوباره احیاء کنند.

وی همچنین گفت: باید از علاقه طرف ایرانی به همکاری با آلمان و دیگر کشورهای اروپایی که بارها ابراز شده، به خصوص در زمینه مبارزه مشترک با پاندمی کرونا و احیای بسیار ضروری فعالیت‌های اقتصادی پس از پاندمی استفاده کنیم. به همین دلیل BWA همچنان از همکاری سازنده با اقتصاد ایران حمایت خواهد کرد.  

به گزارش ایرنا، اتحادیه فدرال حمایت از اقتصاد و اقتصاد خارجی آلمان (BWA) در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده و به طور هدفمند و مؤثر از طرح‌ها و پروژه‌های شرکت‌های عضو اتحادیه حمایت می‌کند.

این اتحادیه در سطح ملی و بین‌المللی از وجهه بسیار خوبی به عنوان تسهیل‌کننده مبادلات تجاری برخوردار است.

اعضای اتحادیه شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک از همه بخش‌های اقتصادی هستند که آینده توسعه شرکت خود را بر مبنای همکاری‌های موفقیت‌آمیزِ ارزش‌محور پیش می‌برند.

نظر شما