شناسهٔ خبر: 46052140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

شهردار منطقه ۹ خبر داد: توقف طرح‌های تشویقی برای اصلاح بافت فرسوده منطقه ۹/ تلاش می‌کنیم تا برج آزادی را از وزارت ارشاد بگیریم

باشگاه خبرنگاران

موسوی لاری گفت: برج آزادی در اختیار وزارت ارشاد است و ما به عنوان شهرداری منطقه تلاش میکنیم، تا آن را از وزارت ارشاد بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه ۹ تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره جایگاه خیابان آزادی گفت: محور آزادی جدای از بحث ترافیکی و جایگاه شهری یک جایگاه اجتماعی مهم هم دارد چرا که اتفاقات اجتماعی مهم پیش از انقلاب تا به امروز در این خیابان اتفاق افتاده است.

وی افزود: خیابان آزادی و در امتداد آن انقلاب نقش مهمی در آیتم‌های شهری دارد و خط شمال و جنوب تهران را به هم وصل می‌کند. یک برنامه ویژه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و یک سری هم به لحاظ کاربری در برنامه وجود دارد؛ و از جمله تغییرات کاربری، کار‌های مرمتی همچون آبنمای میدان آزادی است که حدود ۱۵سال است که از کارافتاده و آن را فعال خواهیم کرد.

وی افزود: برج آزادی نماد تهران است و همان اندازه که برج ایفل برای پاریس اهمیت دارد، برج آزادی هم دارای اهمیت است، اما متاسفانه این برج در اختیار وزارت ارشاد است و ما به عنوان شهرداری منطقه تلاش میکنیم، مذاکراتی داشته باشیم تا آن را از وزارت ارشاد بگیریم و برای بهبود اوضاع آن تلاش کنیم.

شهردار منطقه۹ درباره بافت فرسوده این منطقه افزود:این منطقه از لحاظ بافت فرسوده جزو مناطق اول است، اما به لحاظ موقعیت و دسترسی به امکانات موقعیت خوبی دارد، اما فعلا طرح‌های تشویقی برای اصلاح بافت فرسوده توقف و کنسل شده و قرار است که طرح‌های جدیدی مصوب شود و تلاش عمده ما این است که مردم با هم تجمیع کنند.

موسوی درباره سرانه فضای سبز منطقه ۹ تهران گفت: در گذشته برای فضای سبز منطقه کار‌هایی انجام شده و پایگاه‌های جنگل کاری موجود کمک بزرگی به سرانه فضای سبز تهران کرده که باوجود این پایگاه‌های جنگل کاری سرانه فضای سبز ۱۶مترمربع است و بدون این پایگاه‌های فضای سبز ۵ متر مربع است و ما به این منظور چند زمین بزرگ را در نظر گرفته ایم تا  برای کاشت درخت و گیاه تهیه کنیم. چرا که شهرداری خودش زمین مناسب ندارد و تهیه این زمین‌ها هم به دلیل داشتن مالکان شخصی و هزینه‌های غیر منطقی و هنگفتی که مالکان آن ارائه می‌دهند کار سختی است. اما درحال احداث فضای سبزی هستیم که امیدواریم بتوانیم فاز اول آن را تا تابستان آینده دراختیار مردم قرار دهیم.
درحال تکمیل...

نظر شما