شناسهٔ خبر: 46039820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیشترین میزان بارش فارس در ایزدخواست آباده ثبت شد

شیراز-ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، با اشاره به بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف این استان گفت: ظرف این مدت در ایزدخواست آباده با ۱۷ میلی‌متر بیشترین و در کازرون با سه دهم میلی‌متر کمترین میزان بارش‌ها را شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -

فرید اسماعیل زاده، جمعه (پانزدهم اسفند ماه ۹۹) در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهر شیراز نیز میزان بارش در ایستگاه شهرک گلستان، چهار و هفت دهم میلی‌متر و در ایستگاه فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب این شهر ۲ و یک دهم میلی‌متر گزارش شده است.
وی بیان کرد: همچنین این سامانه در آباده یک و ۶ دهم میلی‌متر، اردکان ۱۲ و سه دهم میلی‌متر، ارسنجان ۶ دهم میلی‌متر، استهبان یک و ۹ دهم میلی‌متر، اقلید ۱۰ و چهار دهم میلی‌متر، بوانات سه میلی‌متر، تخت جمشید یک و ۲ دهم میلی‌متر، خفر پنج دهم میلی‌متر، خنج هشت دهم میلی‌متر، داراب هشت دهم میلی‌متر، درودزن هشت میلی‌متر، زرقان یک و هشت دهم میلی‌متر و سروستان یک و ۲ دهم میلی‌متر بارش به دنبال داشته است.
اسماعیل‌زاده اظهار داشت: همچنین در مدت یاد شده در صفاشهر (مرکز شهرستان خرم‌بید) ۲ و هشت دهم میلی‌متر، فیروزآباد سه میلی‌متر، نورآباد (مرکز شهرستان ممسنی) یک و سه دهم میلی‌متر و در نی‌ریز سه و ۶ دهم میلی‌متر بارش ثبت شده است.
او گفت: مجموع بارندگی این سامانه در استان فارس به طور میانگین ۲ و ۵۵ صدم میلی‌متر بوده که با احتساب آن جمع بارندگی این استان در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین به ۱۵۱ و ۲ دهم میلی‌متر رسیده است.
اسماعیل زاده اضافه کرد: بیشترین میانگین بارندگی در سال زارعی جاری متعلق به اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) با ۵۴۱ و چهار دهم میلی‌متر و کمترین میانگین بارش نیز مربوط به فورگ داراب با ۱۵ و ۲ دهم میلی‌متر است.
وی ادامه داد: در شیراز نیز در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۲۰۵ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

نظر شما